Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.3]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Bożena Czekańska-Mirek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik “Alter Ego A1+” , Annie Berthet, Catherine Hugo, Emanuelle Daill, Veronique M. Kizirian, Monique Waendeddries, Wyd. Hachette Livre 2012 E-lektorat na platformie e-learningowej: Francuski A1 zdalnie „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; 2009 „Vocabulaire Progressif du français” – débutant, Miquel Claire, wyd. CLE International, 2010 „Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Informacja na temat świąt we Francji, rozumienie ankiety na ten temat, zwyczaje związane ze świętami (gramatyka: pytania ankietowe i dialogowe, czasowniki zakończone na -yer, -ir, zaimek -on). 2. Nawiązywanie kontaktu telefonicznego, adekwatne formułki komunikacyjne (gramatyka: futur proche, passé récent, tryb rozkazujący czasowników zwrotnych). 3. Rozumienie zjawisk społecznych, dane statystyczne (leksyka: dane liczbowe, gramatyka: liczebniki, wyrażenia ilościowe). 4. Komentowanie wydarzeń medialnych, przedstawianie słynnych postaci, ( gramatyka: wyrażanie przeszłości, passé composé). 5. Opisywanie wyglądu zewnętrznego postaci, pogłębiony portret (leksyka: cechy fizyczne, gramatyka: utrwalenie rodzaju męskiego, żeńskiego przymiotników). 6. Wyrażanie uczuć i stanów emocjonalnych. 7. Informacja o pogodzie i klimacie (leksyka: struktury dotyczące pogody, wyrażenia bezosobowe). 8. Lokalizowanie miejsc geograficznych i opisywanie tych miejsc (leksyka: pory roku, miesiące, daty, gramatyka: liczebnik, miejsce przymiotnika). 9. Informacja o Francuskich terytoriach zależnych - TOM i DOM.(gramatyka: zaimek -y) 10. Program wizyty w Brukseli, zabytki i atrakcje turystyczne.(gramatyka: czas futur simple) 11. Organizacja czasu wolnego i atrakcje kulturalne Brukseli. (gramatyka: wyrażenie -être en train de..) 12. Redagowanie prostego listu z wakacji. (gramatyka: zaimek -on) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1), - za inne formy pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego; 3. MODUŁ JĘZYKA; PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.