Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Agata Adamczyk-Gzara
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Podręcznik “Alter Ego PLUS A1”, Annie Berthet, Emmanuelle Daill I inni, wyd. Hachette 2012

Platforma e-learningowa Moodle : el.us.edu.pl/spnjo

Kurs - Lektorat języka francuskiego A1.1 - rok I semestr 1. 20/21Z

https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=407

Dodatkowe materiały na platformie e-learningowej przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (Alter Ego A1 PLUS , Hachette)

1. Wypełnianie ankiety ( leksyka: dni świąteczne we Francji). Formułowanie pytań. Opisywanie rytuałów świątecznych we Francji ( gramatyka – czasowniki – er i -ir, czasowniki zwrotne, zaimek "on");

2. Przeprowadzanie rozmowy telefonicznej ( leksyka: słownictwo związane z przeprowadzaniem rozmowy telefonicznej; gramatyka: passé récent i futur proche; impératif czasowników avoir, être i czasowników zwrotnych, komunikacja: przeprowadzanie rozmowy telefonicznej);

3. Opisywanie zdarzeń przeszłych w kontekście relacji z wydarzeń z życia celebrytów ( opis cech fizycznych osoby, czas passé composé – doskonalenie);

4. Wprowadzenie i utrwalenie leksyki i struktur związanych z opisywaniem wrażeń i uczuć ( leksyka: zmysły; gramatyka: nominalizacja)

5. Dokonywanie opisu klimatu i jego charakterystycznych zjawisk, określanie położenia geograficznego ( leksyka: zjawiska meteorologiczne; gramatyka: porównania )

6. Realioznawstwo: DOM

7. Opisywanie miejsc i ich atrakcji ( leksyka: katalog przymiotników opisujących miejsca, gramatyka: przymiotnik i jego miejsce, zaimek „y”; komunikacja: zasięganie informacji a atrakcjach miejsca oraz udzielanie odpowiedzi)

8. Zapoznawanie się z planem wyjazdu i sporządzanie programu wycieczki (leksyka: atrakcje turystyczne; gramatyka: futur simple, présent continu)

9. Redagowanie listu nieformalnego ( gramatyka: zaimek „on” - utrwalenie , utrwalenie użycia poznanych czasów)

10. Doskonalenie wymowy, intonacja.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platfor

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2)

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1);

- innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst. (niedostateczny)

Testy przeprowadzane są w formie zdalnej na platformie Moodle w kursie: Testy zaliczeniowe 20/21 AAG

https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=444

Uwagi:

Wydział Humanistyczny;

3. MODUŁ JĘZYKA;

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)