Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 10

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 10 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Jadwiga Nabielska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Frances Eales, Steve Oakes, Speakout Advanced Plus, Pearson Education Limited 2018.

Richard Storton „Speakout” Advanced Plus Workbook , 2018, 2nd edition

Literatura uzupełniająca:

Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (SpeakOut Advanced Plus, Pearson 2018):

1. Dyskusja na temat pionierów w różnych dziedzinach- omówienie artykułu przedstawiającego pomysły i osiągnięcia Boyana Slata, użycie wyrażeń np.: a pioneer, a major breakthrough, a fundamental change

2. Powtórzenie zasad użycia czasowników w formie bezokolicznika lub w formie – ing ( po określonych czasownikach, czasownikach z przyimkiem, przymiotnikach, przyimkach, rzeczownikach (verb patterns)

3. Dyskusja na temat problemów społecznych z wykorzystaniem wyrażeń przyimkowych (prepositional phrases) po rzeczownikach (the necessity of, a talent for, on the verge of)

4. Słuchanie programu radiowego na temat organizacji charytatywnej – szukanie szczegółowych informacji oraz odpowiadanie na pytania z użyciem przymiotników (unstinting, philanthropic, destitute)

5. Wyciąganie wniosków na podstawie informacji znalezionych w tekście przedstawiającym historię dwóch osób i udział w dyskusji na temat wyboru osoby, której najbardziej potrzebna jest pomoc z wykorzystaniem konstrukcji aspektu ciągłego (continuous) i perfect

6. Poszerzenie słownictwa, utrwalenie użycia kolokacji z wish (make a wish, reflect sb’s wishes, get your wish) oraz kolokacji – rzeczowników (website, design, research, experience) z przymiotnikami

7. Dyskusja na temat biznesu z zastosowaniem poznanych wyrażeń np; outer fringes, profit–driven, business model

8. Dyskusja na temat popełniania błędów - „Excellent! You‘ve got it wrong“, zastosowanie wyrażeń : steer clear, deride, praise

9. Wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii z wykorzystaniem konstrukcji warunkowych z „if” i wyrażeń pokrewnych (provided that, as long as, otherwise)

10. Wyrażanie swojej opinii na temat uczuć z użyciem wyrażeń idiomatycznych: under the weather, have your back to the wall, play it by ear

11. Czytanie artykułu na temat nowatorskiej metody edukacyjnej oraz wymiana spostrzeżeń z wykorzystaniem poznanych kolokacji :a focus on individuality, take the initiative, mutual respect

12. Słuchanie programu radiowego oraz dyskusja na temat samodzielnej nauki języka z zastosowaniem konstrukcji zdań względnych

13. Rozmowa dot. edukacji promującej kreatywność z wykorzystaniem poznanych kolokacji: stifle / fire the imagination, learn by heart / by rote, have a fertile / vivid imagination

Metody dydaktyczne:

metody prowadzenia zajęć

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

opis pracy własnej studenta

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

-z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

-z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

-innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA;

1. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania.

Dopasowana do planu Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych: Informatyka.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)