Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 10
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Frances Eales, Steve Oakes, Speakout Advanced Plus, Pearson Education Limited 2018. Richard Storton „Speakout” Advanced Plus Workbook , 2018, 2nd edition Literatura uzupełniająca: Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (SpeakOut Advanced Plus, Pearson 2018): 1. Dyskusja na temat pionierów w różnych dziedzinach- omówienie artykułu przedstawiającego pomysły i osiągnięcia Boyana Slata, użycie wyrażeń np.: a pioneer, a major breakthrough, a fundamental change 2. Powtórzenie zasad użycia czasowników w formie bezokolicznika lub w formie – ing ( po określonych czasownikach, czasownikach z przyimkiem, przymiotnikach, przyimkach, rzeczownikach (verb patterns) 3. Dyskusja na temat problemów społecznych z wykorzystaniem wyrażeń przyimkowych (prepositional phrases) po rzeczownikach (the necessity of, a talent for, on the verge of) 4. Słuchanie programu radiowego na temat organizacji charytatywnej – szukanie szczegółowych informacji oraz odpowiadanie na pytania z użyciem przymiotników (unstinting, philanthropic, destitute) 5. Wyciąganie wniosków na podstawie informacji znalezionych w tekście przedstawiającym historię dwóch osób i udział w dyskusji na temat wyboru osoby, której najbardziej potrzebna jest pomoc z wykorzystaniem konstrukcji aspektu ciągłego (continuous) i perfect 6. Poszerzenie słownictwa, utrwalenie użycia kolokacji z wish (make a wish, reflect sb’s wishes, get your wish) oraz kolokacji – rzeczowników (website, design, research, experience) z przymiotnikami 7. Dyskusja na temat biznesu z zastosowaniem poznanych wyrażeń np; outer fringes, profit–driven, business model 8. Dyskusja na temat popełniania błędów - „Excellent! You‘ve got it wrong“, zastosowanie wyrażeń : steer clear, deride, praise 9. Wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii z wykorzystaniem konstrukcji warunkowych z „if” i wyrażeń pokrewnych (provided that, as long as, otherwise) 10. Wyrażanie swojej opinii na temat uczuć z użyciem wyrażeń idiomatycznych: under the weather, have your back to the wall, play it by ear 11. Czytanie artykułu na temat nowatorskiej metody edukacyjnej oraz wymiana spostrzeżeń z wykorzystaniem poznanych kolokacji :a focus on individuality, take the initiative, mutual respect 12. Słuchanie programu radiowego oraz dyskusja na temat samodzielnej nauki języka z zastosowaniem konstrukcji zdań względnych 13. Rozmowa dot. edukacji promującej kreatywność z wykorzystaniem poznanych kolokacji: stifle / fire the imagination, learn by heart / by rote, have a fertile / vivid imagination |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody prowadzenia zajęć Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 liczba godzin pracy własnej studenta 30 opis pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: -z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), -z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), -innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; 1. MODUŁ JĘZYKA; Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych: Informatyka. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.