Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Tomasz Jarczyk
Literatura:

literatura obowiązkowa

Podręcznik “SpeakOut Advanced Plus” (Pearson 2018) + Workbook

literatura uzupełniająca

„Advanced Language Practice”, Michael Vince, MacMillan 2003

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (SpeakOut Advanced Plus, Pearson 2018):

1.Wypowiadanie się na temat pionierów w różnych dziedzinach w odniesieniu do artykułu przedstawiającego pomysły i osiągnięcia Boyana Slata z zastosowaniem wyrażeń sygnalizujących przemiany (a pioneer, a major breakthrough, a fundamental change)

2.Powtórzenie zasad użycia czasowników w formie bezokolicznika lub w formie ciągłej po określonych czasownikach, czasownikach z przyimkiem, przymiotnikach, przyimkach, rzeczownikach (verb patterns)

3.Dyskusja na temat problemów społecznych z wykorzystaniem wyrażeń przyimkowych (prepositional phrases) po rzeczownikach (the necessity of, a talent for, on the verge of)

4.Słuchanie programu radiowego o organizacji charytatywnej – wyszukiwanie szczegółowych informacji oraz odpowiadanie na pytania z wykorzystaniem przymiotników (unstinting, philanthropic, destitute)

5.Wyciąganie wniosków na podstawie informacji znalezionych w tekście przedstawiającym historię dwóch osób i udział w dyskusji na temat wyboru osoby, której najbardziej potrzebna jest pomoc z wykorzystaniem konstrukcji aspektu ciągłego (continuous) i perfect

6.Poszerzenie słownictwa poprzez utrwalenie użycia kolokacji z wish (make a wish, reflect sb’s wishes, get your wish) oraz kolokacji – rzeczowników (website, design, research, experience) z przymiotnikami

7.Uczestnictwo w dyskusji na temat biznesu (Sharing economy? Ekonomia współpracy?) z zastosowaniem poznanych wyrażeń (outer fringes, profit–driven, business model)

8.Wypowiadanie się na temat wartości popełniania błędów po lekturze artykułu „Excellent! You‘ve got it wrong“, z zastosowaniem wyrażeń (steer clear, deride, praise)

9.Wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii z wykorzystaniem konstrukcji warunkowych z „if” i wyrażeń pokrewnych (provided that, as long as, otherwise)

10.Rozmawianie na temat uczuć z użyciem wyrażeń idiomatycznych (under the weather, have your back to the wall, play it by ear)

11.Lektura artykułu na temat nowatorskiej metody edukacyjnej a następnie dyskusja z wykorzystaniem poznanych kolokacji (a focus on individuality, take the initiative, mutual respect)

12.Słuchanie programu radiowego dotyczącego ciekawej koncepcji edukacyjnej a następnie rozmowa na temat samodzielnej nauki języka z zastosowaniem konstrukcji zdań względnych (nominal relative clauses)

13.Udział w dyskusji na temat edukacji promującej kreatywność z wykorzystaniem poznanych kolokacji (stifle / fire the imagination, learn by heart / by rote, have a fertile / vivid imagimantion) oraz wyrażeń ułatwiających jej prowadzenie (So our task today is to … , That’s certainly worth considering, Could you explore that further?)

-Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

-Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

metody prowadzenia zajęć

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

opis pracy własnej studenta

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

organizacja zajęć

Zajęcia prowadzone w sposób zdalny na platformie MS Teams w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem (model synchroniczny)

Metody i kryteria oceniania:

wymagania merytoryczne

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treści zajęć.

kryteria oceny

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

przebieg procesu weryfikacji

Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej.

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA;

1. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania.

Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Architektura informacji.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)