Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Tomasz Jarczyk | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa Podręcznik “SpeakOut Advanced Plus” (Pearson 2018) + Workbook literatura uzupełniająca „Advanced Language Practice”, Michael Vince, MacMillan 2003 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (SpeakOut Advanced Plus, Pearson 2018): 1.Wypowiadanie się na temat pionierów w różnych dziedzinach w odniesieniu do artykułu przedstawiającego pomysły i osiągnięcia Boyana Slata z zastosowaniem wyrażeń sygnalizujących przemiany (a pioneer, a major breakthrough, a fundamental change) 2.Powtórzenie zasad użycia czasowników w formie bezokolicznika lub w formie ciągłej po określonych czasownikach, czasownikach z przyimkiem, przymiotnikach, przyimkach, rzeczownikach (verb patterns) 3.Dyskusja na temat problemów społecznych z wykorzystaniem wyrażeń przyimkowych (prepositional phrases) po rzeczownikach (the necessity of, a talent for, on the verge of) 4.Słuchanie programu radiowego o organizacji charytatywnej – wyszukiwanie szczegółowych informacji oraz odpowiadanie na pytania z wykorzystaniem przymiotników (unstinting, philanthropic, destitute) 5.Wyciąganie wniosków na podstawie informacji znalezionych w tekście przedstawiającym historię dwóch osób i udział w dyskusji na temat wyboru osoby, której najbardziej potrzebna jest pomoc z wykorzystaniem konstrukcji aspektu ciągłego (continuous) i perfect 6.Poszerzenie słownictwa poprzez utrwalenie użycia kolokacji z wish (make a wish, reflect sb’s wishes, get your wish) oraz kolokacji – rzeczowników (website, design, research, experience) z przymiotnikami 7.Uczestnictwo w dyskusji na temat biznesu (Sharing economy? Ekonomia współpracy?) z zastosowaniem poznanych wyrażeń (outer fringes, profit–driven, business model) 8.Wypowiadanie się na temat wartości popełniania błędów po lekturze artykułu „Excellent! You‘ve got it wrong“, z zastosowaniem wyrażeń (steer clear, deride, praise) 9.Wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii z wykorzystaniem konstrukcji warunkowych z „if” i wyrażeń pokrewnych (provided that, as long as, otherwise) 10.Rozmawianie na temat uczuć z użyciem wyrażeń idiomatycznych (under the weather, have your back to the wall, play it by ear) 11.Lektura artykułu na temat nowatorskiej metody edukacyjnej a następnie dyskusja z wykorzystaniem poznanych kolokacji (a focus on individuality, take the initiative, mutual respect) 12.Słuchanie programu radiowego dotyczącego ciekawej koncepcji edukacyjnej a następnie rozmowa na temat samodzielnej nauki języka z zastosowaniem konstrukcji zdań względnych (nominal relative clauses) 13.Udział w dyskusji na temat edukacji promującej kreatywność z wykorzystaniem poznanych kolokacji (stifle / fire the imagination, learn by heart / by rote, have a fertile / vivid imagimantion) oraz wyrażeń ułatwiających jej prowadzenie (So our task today is to … , That’s certainly worth considering, Could you explore that further?) -Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. -Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody prowadzenia zajęć Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 liczba godzin pracy własnej studenta 30 opis pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. organizacja zajęć Zajęcia prowadzone w sposób zdalny na platformie MS Teams w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem (model synchroniczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
wymagania merytoryczne Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treści zajęć. kryteria oceny Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) przebieg procesu weryfikacji Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; 1. MODUŁ JĘZYKA; Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania. Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Architektura informacji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.