Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 7

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Bogdan Moczko
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Frances Eales, Steve Oakes, Speakout Advanced Plus, Pearson Education Limited 2018.

Literatura uzupełniająca:

Vince Michael, Advanced Language Practice, Heinemann ELT 1994.

Thomas B J, Advanced Vocabulary & Idiom, Harlow 1989.

Hornby A S, Oxford Advanced Learner’s Dictionary, Oxford 1995.

dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika Speakout Advanced Plus (Pearson):

1. Wypowiadanie się na temat roli pieniędzy w realizacji planów życiowych. Rozmowa o planach wakacyjnych, planach związanych z kariera zawodową itd. Wykorzystanie struktur czasownikowych.

2. Dyskusja na temat innowacyjności oraz ludzi, którzy stali się pionierami w różnych dziedzinach aktywności, na podstawie tekstu Trailblazer. Wykorzystanie zawartego w nim słownictwa, używanie synonimów.

3. Sugerowanie rozwiązania współczesnych problemów społecznych. Wypowiadanie się na temat działalności dobroczynnej z wykorzystaniem tekstu A Life at a Time. Korzystanie z wyrażeń przyimkowych.

4. Formułowanie opinii na temat pomagania innym. Korzystanie z czasów continuous oraz perfect.

5. Omówienie zjawiska sharing economy. Poszerzenie słownictwa związanego z tematem. Przedstawianie wyników badania opinii.

6. Wypowiadanie się na temat popełniania błędów. Dyskusja na temat pozytywnego aspektu błędów na podstawie tekstu Excellent! You got it wrong. Rozszerzenie słownictwa oraz wykorzystanie pierwszego i drugiego zdania warunkowego.

7. Dyskusja na temat nauki słownictwa. Wprowadzenie idiomów związanych z samopoczuciem oraz użycie ich w kontekście.

8. Wprowadzenie słownictwa związanego z edukacją, używanie go w kolokacjach oraz wykorzystanie w dyskusji na temat różnych aspektów edukacji. Wykorzystanie audycji BBC Radio 4 The Educators.

9. Dyskusja na temat kreatywności. Poszerzenie słownictwa związanego z tematem. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, użycie wyrażeń: let’s keep to the topic, did you want to say, can I make a suggestion itd.

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

-z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

-z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

-z innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA;

1. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania.

Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)