Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Bogdan Moczko | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Frances Eales, Steve Oakes, Speakout Advanced Plus, Pearson Education Limited 2018. Literatura uzupełniająca: Vince Michael, Advanced Language Practice, Heinemann ELT 1994. Thomas B J, Advanced Vocabulary & Idiom, Harlow 1989. Hornby A S, Oxford Advanced Learner’s Dictionary, Oxford 1995. dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika Speakout Advanced Plus (Pearson): 1. Wypowiadanie się na temat roli pieniędzy w realizacji planów życiowych. Rozmowa o planach wakacyjnych, planach związanych z kariera zawodową itd. Wykorzystanie struktur czasownikowych. 2. Dyskusja na temat innowacyjności oraz ludzi, którzy stali się pionierami w różnych dziedzinach aktywności, na podstawie tekstu Trailblazer. Wykorzystanie zawartego w nim słownictwa, używanie synonimów. 3. Sugerowanie rozwiązania współczesnych problemów społecznych. Wypowiadanie się na temat działalności dobroczynnej z wykorzystaniem tekstu A Life at a Time. Korzystanie z wyrażeń przyimkowych. 4. Formułowanie opinii na temat pomagania innym. Korzystanie z czasów continuous oraz perfect. 5. Omówienie zjawiska sharing economy. Poszerzenie słownictwa związanego z tematem. Przedstawianie wyników badania opinii. 6. Wypowiadanie się na temat popełniania błędów. Dyskusja na temat pozytywnego aspektu błędów na podstawie tekstu Excellent! You got it wrong. Rozszerzenie słownictwa oraz wykorzystanie pierwszego i drugiego zdania warunkowego. 7. Dyskusja na temat nauki słownictwa. Wprowadzenie idiomów związanych z samopoczuciem oraz użycie ich w kontekście. 8. Wprowadzenie słownictwa związanego z edukacją, używanie go w kolokacjach oraz wykorzystanie w dyskusji na temat różnych aspektów edukacji. Wykorzystanie audycji BBC Radio 4 The Educators. 9. Dyskusja na temat kreatywności. Poszerzenie słownictwa związanego z tematem. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, użycie wyrażeń: let’s keep to the topic, did you want to say, can I make a suggestion itd. •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 liczba godzin pracy własnej studenta 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: -z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), -z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), -z innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; 1. MODUŁ JĘZYKA; Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.