Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-L30-NS-PR-A-B1.2]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-L30-NS-PR-A-B1.2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 14:55 - 16:25
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Joanna Jakubiec-Bontko |
Literatura: |
Materiały własne lektora z zakresu tematów realizowanych w kursie e-learningowym. |
Zakres tematów: |
Zagadnienia leksykalno-gramatyczne: 1. Rozwinięcie słownictwa nawiązującego do tematyki poszukiwania mieszkania do wynajęcia; analiza skrótów stosowanych w mieszkaniowych anonsach prasowych. 2. Zasady tworzenia i stosowania wyrazów złożonych. 3. Wprowadzenie leksyki z zakresu „flat-sharing” – mieszkanie ze współlokatorami. 4. Wyrażanie przyszłości z zastosowaniem czasów Future Simple i Future Continuous 5. Omawianie kwestii nawiązujących do pierwszego dnia w pracy 6. Tworzenie i stosowanie pytań pośrednich i bezpośrednich w zależności od rejestru dyskusji. 7. Zapoznanie się z leksyką stosowaną w umowach o pracę, w szczególności dotyczącą zakresu obowiązków osoby przyjmowanej do pracy. 8. Przedstawienie typowych problemów, które może napotkać młody pracownik w pierwszym miejscu swojej pracy zawodowej. 9. Omówienie funkcji języka stosowanego do wyrażania celu, przyczyny i skutku. 10. Analiza przykładów dyskryminacji w miejscu pracy. Słownictwo i wyrażenia związane z tematyką „praca”. 11. Omówienie przyczyn i symptomów stresu związanego z pracą zawodową. 12. Przedstawienie funkcji języka służących do wyrażania kontrastu, przeciwstawności dwóch działań. 13. Podanie sposobów niwelowania negatywnego wpływu stresu na nasze życie. 14. Przedstawienie praktycznych wskazówek dotyczących prezentacji – przygotowanie do prezentacji, przeprowadzenia prezentacji i radzenia sobie z trudnymi pytaniami. 15. Omówienie formy i znaczenia czasowników modalnych (ułomnych). 16. Przedstawienie słownictwa nawiązującego do tematu spotkań biznesowych. 17. Formułowanie wypowiedzi z zastosowaniem czasowników modalnych. 18. Omówienie pojęcia „networking” (nawiązywanie korzystnych kontaktów towarzyskich w celu ich wykorzystanie w życiu zawodowym) i jego znaczenie w obecnych czasach. 19. Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem na podstawie wypowiedzi na temat czytania książek w świecie zdominowanym przez komputery. 20. Powtórzenie materiału gramatycznego z zakresu tworzenia i stosowania czasu Present Perfect. 21. Doskonalenie słownictwa z zakresu zakupy/ supermarkety/ uzależnienia. 22. Powtórzenie materiału gramatycznego dotyczącego udzielania porad. 23. Rozwinięcie leksyki dotyczącej sportów ekstremalnych. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowe: http://el.us.edu.pl/spnjo (kurs: „ANG PRAWO A2 KURS 5 MODUŁ 2(2) 20/21Z”) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych: esej i/lub list. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Na ocenę dostateczną student musi uzyskać minimum 51% punktów z wszystkich zadań zawartych w kursie e-learningowym. Zakres na każdą ocenę: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 85-89% = db+ (dobry plus) 76-84% = db (dobry) 71-75% = dst+ (dostateczny plus) 51-70% = dst (dostateczny) 0-50% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Na ocenę dostateczną student musi uzyskać minimum 51% punktów z egzaminu końcowego obejmującego zadania kompetencyjne (słuchanie i czytanie ze zrozumieniem) oraz zagadnienie leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami zrealizowanymi na kursie zdalnym. Zakres na każdą ocenę: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 85-89% = db+ (dobry plus) 76-84% = db (dobry) 71-75% = dst+ (dostateczny plus) 51-70% = dst (dostateczny) 0-50% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Wydział Prawa i Administracji - PRAWO (B1-4) / weekend / ROK II; semestr 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.