Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Tomasz Jarczyk
Literatura:

iteratura obowiązkowa

1. “Vocabulary for_IELTS” Anneli Williams – Collins 2012”

2. Academic Vocabulary in Use” Michael McCarthy, Felicity O’Dell – Cambridge University Press

literatura uzupełniająca

materiały z Internetu dotyczące omawianych zagadnień

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka specjalistycznego /akademickiego w oparciu o materiał zawarty w wybranych rozdziałach podręczników (“Vocabulary for IELTS” i ”Academic Vocabulary in Use”)

• Utrwalenie stylistycznych konstrukcji służących do przytaczania i relacjonowania sposobu rozumowania innych autorów - the art of persuasion, reporting others

• Omówienie różnych sposobów opisywania informacji przedstawionych w formie infografiki – describing graphs and figures

• Przegląd różnych sposobów opisywania zachodzących zmian – describing change

• Rozwijanie umiejętności przedstawiania istniejących podobieństw i różnic – describing similarity and difference

• Omówienie stylistycznych konstrukcji służących do sygnalizowania zależności przyczynowo skutkowych – describing cause and effect

• Omówienie i utrwalenie stylistycznych konstrukcji i wyrażeń spójnikowych - signposting expressions for writing, adverbs

• Analizowanie na przykładzie tekstu stylistycznych konstrukcji służących do precyzyjnego opisywania problemów badawczych oraz stosowanych procedur - describing problems and solutions

• Przegląd różnych sposobów opisywania idei i poglądów – talking about ideas

• Rozwijanie umiejętności formułowania wniosków i precyzyjnego podsumowania wyników – emphasis and understatement

Metody dydaktyczne:

metody prowadzenia zajęć

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

opis pracy własnej studenta

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

organizacja zajęć

Zajęcia prowadzone w sposób zdalny na platformie MS Teams w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem (model synchroniczny)

Metody i kryteria oceniania:

wymagania merytoryczne

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treści zajęć.

kryteria oceny

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

przebieg procesu weryfikacji

Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej.

Uwagi:

Wydział Humanistyczny - Kultury mediów; I ROK II STOPIEŃ [magisterskie uzupełniające]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)