Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Tomasz Jarczyk | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
iteratura obowiązkowa 1. “Vocabulary for_IELTS” Anneli Williams – Collins 2012” 2. Academic Vocabulary in Use” Michael McCarthy, Felicity O’Dell – Cambridge University Press literatura uzupełniająca materiały z Internetu dotyczące omawianych zagadnień |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka specjalistycznego /akademickiego w oparciu o materiał zawarty w wybranych rozdziałach podręczników (“Vocabulary for IELTS” i ”Academic Vocabulary in Use”) • Utrwalenie stylistycznych konstrukcji służących do przytaczania i relacjonowania sposobu rozumowania innych autorów - the art of persuasion, reporting others • Omówienie różnych sposobów opisywania informacji przedstawionych w formie infografiki – describing graphs and figures • Przegląd różnych sposobów opisywania zachodzących zmian – describing change • Rozwijanie umiejętności przedstawiania istniejących podobieństw i różnic – describing similarity and difference • Omówienie stylistycznych konstrukcji służących do sygnalizowania zależności przyczynowo skutkowych – describing cause and effect • Omówienie i utrwalenie stylistycznych konstrukcji i wyrażeń spójnikowych - signposting expressions for writing, adverbs • Analizowanie na przykładzie tekstu stylistycznych konstrukcji służących do precyzyjnego opisywania problemów badawczych oraz stosowanych procedur - describing problems and solutions • Przegląd różnych sposobów opisywania idei i poglądów – talking about ideas • Rozwijanie umiejętności formułowania wniosków i precyzyjnego podsumowania wyników – emphasis and understatement |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody prowadzenia zajęć Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 liczba godzin pracy własnej studenta 30 opis pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. organizacja zajęć Zajęcia prowadzone w sposób zdalny na platformie MS Teams w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem (model synchroniczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
wymagania merytoryczne Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treści zajęć. kryteria oceny Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) przebieg procesu weryfikacji Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Humanistyczny - Kultury mediów; I ROK II STOPIEŃ [magisterskie uzupełniające] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.