Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Karolczak-Wawrzała | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: ”English for Science and Engineering”, Student’s Book, Ivor Williams, Hernandez Frias Tejada, wydawnictwo Thomson Literatura uzupełniająca: • ’English for Information Technology’ – Maja Olejniczak • ’English for e-mails’ – Rebecca Chapman • ’Successful Writing’ – Virginia Evans • ’Longman English Grammar Practice for intermediate students’ - L.G. Longman • ’Intermediate Language Practice’ – Michael Vince • ’English Grammar In Use’ - Raymond Murphy • ’Słownik tematyczny języka angielskiego’ – Una Maclean, Piotr Ratajczak • ’Products and production process (How steel is made)’ – www.arcelormittal.com/poland/en/our-products/production-process.html • ’Słownik naukowo-techniczny’ – Maria Skrzyńska, Teresa Jaworska • ’Słownik terminologii komputerowej’ – Iwona Kienzler • ’Słownik skrótów angielskich; elektronika, informatyka, telekomunikacja’ – Jan Grzybowski, Andrzej Kobus • dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Dyskutowanie o metodach finansowania badań naukowych w USA. 2. Porównywanie działalności badawczo-rozwojowej. 3. Opisywanie działań i koordynacji zespołów naukowych. 4. Relacjonowanie czynników logicznego wnioskowania. 5. Analizowanie przygotowywania nowego produktu. 6. Opisywanie profesjonalnego projektowania przemysłowego. 7. Dyskutowanie o stylach projektowania przemysłowego przez grupy. 8. Relacjonowanie procedur testowania produktów. 9. Analizowanie wyboru produktu dla celów testów działania. 10. Dyskutowanie o swoich badaniach potrzebnych w pracy magisterskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Praca indywidualna ze studentem w zależności od tematyki jego pracy magisterskiej. Praca własna studenta: 30 godzin Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 1 testu na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - z prezentacji (waga2) - za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1), - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) • Całościowe pisemne i (lub) ustne sprawdzanie wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie zajęć i w ramach pracy własnej w skali ocen 2-5; • Okresowe pisemne i (lub) ustne sprawdzanie wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie zajęć i w ramach pracy własnej w skali ocen 2-5; • 1 test sprawdzający podczas zajęć semestralnych po opracowaniu partii materiału zapowiedziany z 2 tyg. wyprzedzeniem • Aktywny udział w indywidualnych i(lub) grupowych zadaniach w trakcie zajęć i w ramach pracy własnej w skali ocen 2-5 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych o MATERIAŁACH - Mechatronika; I ROK II STOPIEŃ [magisterskie uzupełniające] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.