Język rosyjski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ROS-B1.3]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język rosyjski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ROS-B1.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Izabela Nowak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
A.Telepnev, M. Ziomek: Влюбиться в Россию. Warszawa – Bielsko-Biała: Wydawnictwo Szkolne PWN. Park Edukacja, 2011. Л.Скороходов О. Хорохордина: Oкно в Россию. Санкт- Петербург: Златоуст, 2012. N. Kowalska, D.Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. Warszawa: Wydawnictwo „Rea”, 2004. Wybrane numery czаsopisma «Остановкс: Россия». Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zaznajomienie z najważniejszymi ośrodkami akademickimi Rosji oraz Polski. Porównanie systemu szkolnictw rosyjskiego i polskiego // Użycie konstrukcji porównawczych typu так же, такой же 2.Omówienie macierzystej uczelni, jej struktury, osiągnięć, życia studenckiego. Dzielenie się swoimi wspomnieniami z lat szkolnych. Opowiadanie o plusach i minusach studiowania // Czasowniki учить, учиться, изучать, заниматься i ich odpowiedniki w języku polskim // Zapoznanie z gatunkiem opowiadanie i jego zastosowanie 3.Dostrzeganie nowych zjawisko społecznych – rozmowa na temat uniwersytetu trzeciego wieku // Użycie rzeczowników наука, образование, учёба, обучение, знания i ich odpowiedniki w języku polskim // Przysłowia o nauce i ich zastosowanie w komunikacji 4.Wskazywanie na najważniejsze problemy, z jakimi boryka się współczesna młodzież w Rosji i w Polsce // Stopień wyższy i najwyższy przymiotnika i przysłówka 5.Dyskusja o chorobach wywołanych nieracjonalnym stosunkiem do wyglądu i mody // Tworzenie i zastosowanie imiesłowów czynnych i biernych 6.Dostrzeganie plusów oraz niebezpiecznych zjawisk społecznych, jakie niosą ze sobą nowe technologie // Spójniki i partykuły 7.Dyskusja o roli muzyki popularnej w życiu młodego pokolenia. Zapoznanie z najważniejszymi przedstawicielami tego gatunku // Odmiana i zastosowanie przeczeń никто, некто // Zastosowanie konstrukcji z bezokolicznikiem typu манера одеваться // Zapoznanie z gatunkiem wywiad. Komponowanie wywiadu z artystą na podstawie udostępnionych materiałów prasowych 8.Film jako inspiracja do dyskusji o problemach współczesnego świata. Wskazywanie na najciekawsze osiągniecia kina współczesnego w Rosji i w Polsce. Rosyjscy i polscy laureaci Oskara // Tworzenie słów z komponentem кино- // Zastosowanie czasu przyszłego w celu wyrażenia niemożliwości działania // Użycie złożonych konstrukcji służących wyrażeniu pochwały i krytyki| |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca własna studenta: praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: 1. z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), 2. z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1) 3. z innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; 3. MODUŁ JĘZYKA; Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.