Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język rosyjski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ROS-B1.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język rosyjski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ROS-B1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 17:15 - 18:45
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Izabela Nowak
Literatura:

A.Telepnev, M. Ziomek: Влюбиться в Россию. Warszawa – Bielsko-Biała: Wydawnictwo Szkolne PWN. Park Edukacja, 2011.

Л.Скороходов О. Хорохордина: Oкно в Россию. Санкт- Петербург: Златоуст, 2012.

N. Kowalska, D.Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. Warszawa: Wydawnictwo „Rea”, 2004.

Wybrane numery czаsopisma «Остановкс: Россия».

Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

1. Zaznajomienie z najważniejszymi ośrodkami akademickimi Rosji oraz Polski. Porównanie systemu szkolnictw rosyjskiego i polskiego // Użycie konstrukcji porównawczych typu так же, такой же

2.Omówienie macierzystej uczelni, jej struktury, osiągnięć, życia studenckiego. Dzielenie się swoimi wspomnieniami z lat szkolnych. Opowiadanie o plusach i minusach studiowania // Czasowniki учить, учиться, изучать, заниматься i ich odpowiedniki w języku polskim // Zapoznanie z gatunkiem opowiadanie i jego zastosowanie

3.Dostrzeganie nowych zjawisko społecznych – rozmowa na temat uniwersytetu trzeciego wieku // Użycie rzeczowników наука, образование, учёба, обучение, знания i ich odpowiedniki w języku polskim // Przysłowia o nauce i ich zastosowanie w komunikacji

4.Wskazywanie na najważniejsze problemy, z jakimi boryka się współczesna młodzież w Rosji i w Polsce // Stopień wyższy i najwyższy przymiotnika i przysłówka

5.Dyskusja o chorobach wywołanych nieracjonalnym stosunkiem do wyglądu i mody // Tworzenie i zastosowanie imiesłowów czynnych i biernych

6.Dostrzeganie plusów oraz niebezpiecznych zjawisk społecznych, jakie niosą ze sobą nowe technologie // Spójniki i partykuły

7.Dyskusja o roli muzyki popularnej w życiu młodego pokolenia. Zapoznanie z najważniejszymi przedstawicielami tego gatunku // Odmiana i zastosowanie przeczeń никто, некто // Zastosowanie konstrukcji z bezokolicznikiem typu манера одеваться // Zapoznanie z gatunkiem wywiad. Komponowanie wywiadu z artystą na podstawie udostępnionych materiałów prasowych

8.Film jako inspiracja do dyskusji o problemach współczesnego świata. Wskazywanie na najciekawsze osiągniecia kina współczesnego w Rosji i w Polsce. Rosyjscy i polscy laureaci Oskara // Tworzenie słów z komponentem кино- // Zastosowanie czasu przyszłego w celu wyrażenia niemożliwości działania // Użycie złożonych konstrukcji służących wyrażeniu pochwały i krytyki|

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca własna studenta: praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

1. z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

2. z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1)

3. z innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA;

3. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)