Teoretyczne podstawy resocjalizacji [W3-PE-R-N2-TPR]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Teoretyczne podstawy resocjalizacji [W3-PE-R-N2-TPR] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 31 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Marcin Jurczyk | ||||||||||||
Literatura: |
2. Bartkowicz, Z. (2001). Pomoc terapeutyczna nieletnim agresorom i ofiarom agresji w zakładach resocjalizacyjnych. Lublin: AWH Antoni Dudek Wydawnictwo. 3. Bartkowicz, Z. (2013). Agresywność, kompetencje społeczne i samoocena resocjalizowanych nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. 4. Biernat R. (2015). Zachowania dewiacyjne młodzieży w kontekście dysfunkcji patologii życia rodzinnego. Społeczeństwo-Edukacja-Język, t. 3, 15-34. 5. Borecka-Biernat D. (2013). Zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężenia. Warszawa: Difin. 6. Kozak S. (2007). Patologie wśród dzieci i młodzieży. Leczenie i profilaktyka. Wyda. Difin: Warszawa. 7. Krahé, B. (2006). Agresja. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne. 8. Kucharewicz J. (2015). Dlaczego dziecko staje się przestępcą? Funkcjonowanie rodziny a rodzaj zachowania przestępczego nieletnich chłopców. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, z. 85. 9. Liberska H., Matuszewska M. (2007). Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych młodzieży. Roczniki Socjologii Rodziny, UAM. 10. Lombroso C. (2014). Tatuaż przestępcy. Wyda. Słowo/obraz terytoria: Gdańsk. 11. Obłękowska J.R. (2002). Narkoman w rodzinie. Wskazania do terapii. Wyda. UW: Warszawa. 12. Ostrowska, K. (2008a). Psychologia resocjalizacyjna. W kierunku nowej specjalizacji psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna. 13. Pospiszyl, I. (2008, 2012). Patologie społeczne. Warszawa: Wydawnictwo PWN. 14. Pytka, L. (2005). Pedagogika resocjalizacyjna. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. 15. Szpringer M. (2004). Profilaktyka społeczna. Wyda. AŚ: Kielce. 16. Urban B. (1998). Problemy współczesnej patologii społecznej. Wyda. UJ, Kraków. 17. Urban, B. (2000). Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 18. Urban, B., Stanik J.M. (2007). Resocjalizacja. Warszawa: Wydawnictwo PWN. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Postępowanie w sprawach nieletnich (UPN) 2: Minimalizowane i zarządzanie eskalacją agresywnego zachowania 3: Pornografia – charakterystyka zjawiska 4: Sekty – charakterystyka zjawiska 5: Sztuka tatuażu więziennego – charakterystyka zjawiska 6: Prostytucja nieletnich – charakterystyka zjawiska 7: Handel ludźmi – charakterystyka zjawiska 8: Rodzina dysfunkcjonalna – charakterystyka zjawiska 9: Pedofilia – charakterystyka zjawiska 10: Przemoc w rodzinie – charakterystyka zjawiska 11: Agresja wśród młodzieży – charakterystyka zjawiska 12: Uzależnienia – charakterystyka zjawiska 13: Samookaleczenia – autoagresja 14: Zaburzenia psychiczne wśród młodzieży – charakterystyka zjawiska 15: Samobójstwa – charakterystyka zjawiska 16: Internetoholizm – charakterystyka zjawiska 17: Psychopatia – cechy antysocjalności 18. Charakterystyka działalności resocjalizacyjnej/wychowawczej/kompensacyjno-opiekuńczej placówki wybranej przez studenta |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, praca w grupach, analiza i interpretacja tekstów źródłowych, prezentacja multimedialna. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną na podstawie ocen uzyskanych w toku realizacji ćwiczeń obejmujących m.in. aktywność studenta na zajęciach, przygotowanie prezentacji multimedialnej). Oceniana będzie częstotliwość wypowiadania się na zajęciach oraz jakość wniesionej do dyskusji wiedzy. Zaznaczenie aktywności studenta następuje na liście obecności. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.