Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoretyczne podstawy resocjalizacji [W3-PE-R-N2-TPR] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teoretyczne podstawy resocjalizacji [W3-PE-R-N2-TPR]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga niedziela (parzyste), 14:30 - 16:45
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Jurczyk
Literatura:

2. Bartkowicz, Z. (2001). Pomoc terapeutyczna nieletnim agresorom i ofiarom agresji w zakładach resocjalizacyjnych. Lublin: AWH Antoni Dudek Wydawnictwo.

3. Bartkowicz, Z. (2013). Agresywność, kompetencje społeczne i samoocena resocjalizowanych nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

4. Biernat R. (2015). Zachowania dewiacyjne młodzieży w kontekście dysfunkcji patologii życia rodzinnego. Społeczeństwo-Edukacja-Język, t. 3, 15-34.

5. Borecka-Biernat D. (2013). Zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężenia. Warszawa: Difin.

6. Kozak S. (2007). Patologie wśród dzieci i młodzieży. Leczenie i profilaktyka. Wyda. Difin: Warszawa.

7. Krahé, B. (2006). Agresja. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.

8. Kucharewicz J. (2015). Dlaczego dziecko staje się przestępcą? Funkcjonowanie rodziny a rodzaj zachowania przestępczego nieletnich chłopców. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, z. 85.

9. Liberska H., Matuszewska M. (2007). Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych młodzieży. Roczniki Socjologii Rodziny, UAM.

10. Lombroso C. (2014). Tatuaż przestępcy. Wyda. Słowo/obraz terytoria: Gdańsk.

11. Obłękowska J.R. (2002). Narkoman w rodzinie. Wskazania do terapii. Wyda. UW: Warszawa.

12. Ostrowska, K. (2008a). Psychologia resocjalizacyjna. W kierunku nowej specjalizacji psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna.

13. Pospiszyl, I. (2008, 2012). Patologie społeczne. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

14. Pytka, L. (2005). Pedagogika resocjalizacyjna. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.

15. Szpringer M. (2004). Profilaktyka społeczna. Wyda. AŚ: Kielce.

16. Urban B. (1998). Problemy współczesnej patologii społecznej. Wyda. UJ, Kraków.

17. Urban, B. (2000). Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

18. Urban, B., Stanik J.M. (2007). Resocjalizacja. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Zakres tematów:

Postępowanie w sprawach nieletnich (UPN)

2: Minimalizowane i zarządzanie eskalacją agresywnego zachowania

3: Pornografia – charakterystyka zjawiska

4: Sekty – charakterystyka zjawiska

5: Sztuka tatuażu więziennego – charakterystyka zjawiska

6: Prostytucja nieletnich – charakterystyka zjawiska

7: Handel ludźmi – charakterystyka zjawiska

8: Rodzina dysfunkcjonalna – charakterystyka zjawiska

9: Pedofilia – charakterystyka zjawiska

10: Przemoc w rodzinie – charakterystyka zjawiska

11: Agresja wśród młodzieży – charakterystyka zjawiska

12: Uzależnienia – charakterystyka zjawiska

13: Samookaleczenia – autoagresja

14: Zaburzenia psychiczne wśród młodzieży – charakterystyka zjawiska

15: Samobójstwa – charakterystyka zjawiska

16: Internetoholizm – charakterystyka zjawiska

17: Psychopatia – cechy antysocjalności

18. Charakterystyka działalności resocjalizacyjnej/wychowawczej/kompensacyjno-opiekuńczej placówki wybranej przez studenta

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, praca w grupach, analiza i interpretacja tekstów źródłowych, prezentacja multimedialna.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną na podstawie ocen uzyskanych w toku realizacji ćwiczeń obejmujących m.in. aktywność studenta na zajęciach, przygotowanie prezentacji multimedialnej). Oceniana będzie częstotliwość wypowiadania się na zajęciach oraz jakość wniesionej do dyskusji wiedzy. Zaznaczenie aktywności studenta następuje na liście obecności.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)