Seminarium- semestr 1 [W3-PE-R-N2-SEM01]
semestr zimowy 2020/2021
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium- semestr 1 [W3-PE-R-N2-SEM01] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Teresa Wilk | ||||||||||||||||
Literatura: |
S. Nowak, Metodologia badań socjologicznych, PWN, Warszawa 1970. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 1985. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2004. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie Żak, Warszawa 2001. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Proces resocjalizacji – aspekty skuteczności procesu. 2. Wybrane problemy społeczne – konteksty profilaktyki i kompensacji. 3. Zagadnienia niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży, a działania profilaktyczne i kompensacyjne. 4. Readaptacja społeczna osób po odbyciu kary pozbawienia wolności. 5. Kultura i sztuka – wybrane aspekty w procesie wychowania i socjalizacji młodzieży. Perspektywa profilaktyki niedostosowania społecznego. 6. Zagadnienia agresji i przemocy w wśród dzieci i młodzieży. 7. Demoralizacja i przestępczość nieletnich – profilaktyka i kompensacja. 8. Profilaktyka i kompensacja uzależnień. 9. Czas wolny jako profilaktyka niedostosowania społecznego 10. Rewitalizacja społeczna wobec problemów społecznych. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student oddaje promotorowi gotową pracę dyplomową. Ocena wynika z oszacowania wartości czterech jej części: 1. Rozdziału teoretycznego (jakość merytoryczna), 2. Rozdziału metodologicznego (poprawność), 3. Rozdziału empirycznego (poprawność organizacji badań, właściwe wnioskowanie oraz formułowanie autorskich interpretacji pozyskanych danych), 4. Formalny kształt pracy (przypisy, dyskurs naukowy, poprawność spisu treści, bibliografii, aneksu). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.