Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [W3-PE-REW-N2-MPET] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [W3-PE-REW-N2-MPET]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga sobota (parzyste), 16:15 - 18:40
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Lewko
Literatura:

Affolter F. (1997) Spostrzeganie, rzeczywistość, język. Warszawa.

Błeszyński J. (red.) (2013) Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem, Kraków.

Danielewicz D., Pisula E. (red.) (2003) Terapia i edukacja osób z autyzmem, Wybrane Zagadnienia, Warszawa.

Miczakiewicz E. (2006) Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach, Kraków.

Shanker S. (2016) Metoda samoregulacji, Warszawa.

Schopler E. (1995) Zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych oraz dzieci z zaburzeniami rozwoju, Gdańsk.

Stążka-Gawrysiak A. (2019) Self-reg. Opowieści dla dzieci o ty, jak działać, kiedy emocje biorą górę, Kraków.

Winczura B. (2008) Dziecko z autyzmem. Terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu, Kraków.

Zakres tematów:

1. Nomenklatura i jej zmiany w świetle ICF i ICD11.

2. Tendencje i opinie społeczne na temat ASD - mity i stereotypy.

3. Godność i podmiotowość w myśleniu o ASD - głos samorzeczników.

4. Cele i organizacja zajęć z uczniami z ASD.

4. Wybrane metody edukacyjno-terapeutyczne: metoda samoregulacji, komunikacja alternatywna, sketchnoting, Niedyrektywna Terapia Zabawowa.

5. Elementy diagnozy ASD.

Metody dydaktyczne:

podające, problemowe, praktyczne

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie pomocy dydaktycznej lub terapeutycznej dla osób z ASD. Ocenie podlega kreatywność, dostosowanie do potrzeb rozwojowych osób z ASD i jakość wykonania pomocy.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)