Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [W3-PE-REW-N2-MPET]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [W3-PE-REW-N2-MPET] | ||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Lewko | ||||||||||
Literatura: |
Affolter F. (1997) Spostrzeganie, rzeczywistość, język. Warszawa. Błeszyński J. (red.) (2013) Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem, Kraków. Danielewicz D., Pisula E. (red.) (2003) Terapia i edukacja osób z autyzmem, Wybrane Zagadnienia, Warszawa. Miczakiewicz E. (2006) Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach, Kraków. Shanker S. (2016) Metoda samoregulacji, Warszawa. Schopler E. (1995) Zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych oraz dzieci z zaburzeniami rozwoju, Gdańsk. Stążka-Gawrysiak A. (2019) Self-reg. Opowieści dla dzieci o ty, jak działać, kiedy emocje biorą górę, Kraków. Winczura B. (2008) Dziecko z autyzmem. Terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu, Kraków. |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Nomenklatura i jej zmiany w świetle ICF i ICD11. 2. Tendencje i opinie społeczne na temat ASD - mity i stereotypy. 3. Godność i podmiotowość w myśleniu o ASD - głos samorzeczników. 4. Cele i organizacja zajęć z uczniami z ASD. 4. Wybrane metody edukacyjno-terapeutyczne: metoda samoregulacji, komunikacja alternatywna, sketchnoting, Niedyrektywna Terapia Zabawowa. 5. Elementy diagnozy ASD. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
podające, problemowe, praktyczne |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie pomocy dydaktycznej lub terapeutycznej dla osób z ASD. Ocenie podlega kreatywność, dostosowanie do potrzeb rozwojowych osób z ASD i jakość wykonania pomocy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.