Język francuski - pasmo cieszyńskie [31C-ST-S1-FRAN-4E]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski - pasmo cieszyńskie [31C-ST-S1-FRAN-4E] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Bożena Czekańska-Mirek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego A1+”, Catherine Hugo, Véronique M. Kizirian, Monique Waendendries, Annie Berthet, Emanuell Daill, Wyd. Hachette Livre, 2012 Literatura uzupełniająca: Kurs na platformie Moodle – Francuski A1 zdalnie https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=361 „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire Progressif du français” – intermédiaire, Miquel Claire, Goliot-Lété Anne, wyd. CLE International. „Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006 Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zakres materiału obejmuje Unité 7 i 8 podręcznika Alter Ego A1 + 1. Informacja o posiłkach we Francji (leksyka: nazwy posiłków, godziny posiłków, charakterystyka, części składowe posiłków, gramatyka: przyimek -de, - à w nazwach dań). 2. Określanie preferencji żywieniowych, rozumienie menu (leksyka: produkty żywnościowe, gramatyka: rodzajnik cząstkowy w zestawieniu z rodzajnikiem określonym i nieokreślonym, negacja -pas de, wyrażenia częstotliwości). 3. Opisywanie stroju i wyglądu (leksyka: ubrania i dodatki dla kobiet i mężczyzn gramatyka: zaimki COD). 4. Wyrażanie opinii pozytywnej i negatywnej dotyczącej stroju i wyglądu (leksyka: przymiotniki opinii pozytywnej i negatywnej). 5. Doradzanie w sprawach stroju i wyglądu (leksyka: wyrażenia rady i sugestii, kolory, rozmiary, gramatyka: zaimki COD). 6. Wybieranie prezentu, zakupy w Internecie (leksyka: cechy przedmiotu, cena, gramatyka : zamki względne proste, zaimki COI, przymiotniki z końcówką -able). 7. Prezentacja przedmiotu: opis, zalety, funkcje, cena, potencjalny nabywca. 8. Dokonywanie wyborów konsumenckich, zakupy (leksyka: typy sklepów, sposoby płatności, gramatyka: wyrażenia ilościowe, zaimek -en). 9. Sposoby płatności (leksyka: zalety i wady sposobów płatności, gramatyka: wyrażenia ilościowe -procenty, ułamki). 10. Rozumienie reklamy restauracji, charakterystyka restauracji (leksyka: wyrażenia rejestru potocznego, przymiotniki opinii pozytywnej i negatywnej, gramatyka: negacja -ne…plus, restrykcja -ne que). 11. Zamawianie posiłku w restauracji (leksyka: adekwatne struktury, wyrazanie zadowolenia lub niezadowolenia, gramatyka: wyrażenie -assez/pas, -assez/trop de). 12. Porównanie sytuacji dawnej i aktualnej (leksyka: życie w mieście i na wsi, gramatyka: imparfait, wyrażenia porównania). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 godz. Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach zdalnych w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej). Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 84-89% = db+ (dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) przebieg procesu weryfikacji Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Komunikacja 6.Krótka forma pisemna Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Język francuski - poziom A1 Student zobowiązany jest do dysponowania sprzętem zapewniającym bezpośrednią interakcję audio-wideo lub audio z prowadzącym i pomiędzy uczestnikami zajęć w czasie rzeczywistym. Podczas egzaminu ustnego student zobowiązany jest do dysponowania zestawem audio i kamerą. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.