Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język francuski - pasmo cieszyńskie [31C-ST-S1-FRAN-4E] semestr letni 2020/2021
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język francuski - pasmo cieszyńskie [31C-ST-S1-FRAN-4E]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Bożena Czekańska-Mirek
Literatura:

Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego A1+”, Catherine Hugo, Véronique M. Kizirian, Monique Waendendries, Annie Berthet, Emanuell Daill, Wyd. Hachette Livre, 2012

Literatura uzupełniająca:

Kurs na platformie Moodle – Francuski A1 zdalnie https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=361

„Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe,

wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN;

„Vocabulaire Progressif du français” – intermédiaire, Miquel Claire, Goliot-Lété Anne, wyd. CLE International.

„Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006

Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Zakres materiału obejmuje Unité 7 i 8 podręcznika Alter Ego A1 +

1. Informacja o posiłkach we Francji (leksyka: nazwy posiłków, godziny posiłków, charakterystyka, części składowe posiłków, gramatyka: przyimek -de, - à w nazwach dań).

2. Określanie preferencji żywieniowych, rozumienie menu (leksyka: produkty żywnościowe, gramatyka: rodzajnik cząstkowy w zestawieniu z rodzajnikiem określonym i nieokreślonym, negacja -pas de, wyrażenia częstotliwości).

3. Opisywanie stroju i wyglądu (leksyka: ubrania i dodatki dla kobiet i mężczyzn gramatyka: zaimki COD).

4. Wyrażanie opinii pozytywnej i negatywnej dotyczącej stroju i wyglądu (leksyka: przymiotniki opinii pozytywnej i negatywnej).

5. Doradzanie w sprawach stroju i wyglądu (leksyka: wyrażenia rady i sugestii, kolory, rozmiary, gramatyka: zaimki COD).

6. Wybieranie prezentu, zakupy w Internecie (leksyka: cechy przedmiotu, cena, gramatyka : zamki względne proste, zaimki COI, przymiotniki z końcówką -able).

7. Prezentacja przedmiotu: opis, zalety, funkcje, cena, potencjalny nabywca.

8. Dokonywanie wyborów konsumenckich, zakupy (leksyka: typy sklepów, sposoby płatności, gramatyka: wyrażenia ilościowe, zaimek -en).

9. Sposoby płatności (leksyka: zalety i wady sposobów płatności, gramatyka: wyrażenia ilościowe -procenty, ułamki).

10. Rozumienie reklamy restauracji, charakterystyka restauracji (leksyka: wyrażenia rejestru potocznego, przymiotniki opinii pozytywnej i negatywnej, gramatyka: negacja -ne…plus, restrykcja -ne que).

11. Zamawianie posiłku w restauracji (leksyka: adekwatne struktury, wyrazanie zadowolenia lub niezadowolenia, gramatyka: wyrażenie -assez/pas, -assez/trop de).

12. Porównanie sytuacji dawnej i aktualnej (leksyka: życie w mieście i na wsi, gramatyka: imparfait, wyrażenia porównania).

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz

z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 godz.

Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach zdalnych w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne,

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst (niedostateczny)

Egzamin:

Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej.

Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej).

Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb (bardzo dobry)

84-89% = db+ (dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

59-0% = ndst (niedostateczny)

przebieg procesu weryfikacji Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy:

1.Rozumienie tekstu słuchanego

2.Rozumienie tekstu pisanego

3.Leksyka

4.Gramatyka

5.Komunikacja

6.Krótka forma pisemna

Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym

w SPNJO.

Uwagi:

Język francuski - poziom A1

Student zobowiązany jest do dysponowania sprzętem zapewniającym bezpośrednią interakcję audio-wideo lub audio z prowadzącym i pomiędzy uczestnikami zajęć w czasie rzeczywistym.

Podczas egzaminu ustnego student zobowiązany jest do dysponowania zestawem audio i kamerą.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)