Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-L30-NS-AD-A-B1.2]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-L30-NS-AD-A-B1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 18:10 - 19:40
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Liliana Kałafatiuk |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Antonia Clare, J.J Wilson „TOTAL ENGLISH”(poziom intermediate), Pearson/Longman 2006, Students’ Book, Workbook |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-8 podręcznika podstawowego (Total English Intermediate) Zagadnienia leksykalne i gramatyczne: 1. Wypowiadanie się na temat sposobów spędzania wolnego czasu oraz zajęć kreatywnych (leksyka z zakresu sportu i rekreacji, zasady stosowania i porównanie czasów ‘Present Perfect Simple’ i ‘Present Perfect Continuous’. 2.Zdawanie relacji z przeczytanych książek i obejrzanych filmów (słownictwo z zakresu recenzji, zasady stosowania czasownika z bezokolicznikiem lub/i z rzeczownikiem odsłownym). 3.Czytanie i opisywanie doświadczeń z pobytu w restauracjach (leksyka z zakresu nazw i jakości potraw, zasady stosowania czasownika z bezokolicznikiem lub/i z rzeczownikiem odsłownym, policzalność i niepoliczalność rzeczowników angielskich). 4.Opowiadanie o różnych formach spędzania wakacji i doświadczeniach wakacyjnych (terminologia wakacyjna, zastosowanie czasów ‘Past Perfect Simple’ i ‘Past Simple’ do opowiadania o przeszłości). 5.Zdawanie relacji ze zwiedzania miast (leksyka z zakresu obiektów turystycznych w mieście, język informacji turystycznej, Zasady stosowania przedimka określonego i nieokreślonego). 6.Wypowiadanie się na temat zdobywania edukacji (słownictwo z zakresu edukacji, czasowniki ‘used to’ i ‘would’ służące do wyrażania zwyczajów i stanów w przeszłości). 7.Zabieranie głosu na temat nauki w mocno zaawansowanym wieku (słownictwo z zakresu życia i funkcjonowania osób starszych, czasowniki ‘used to’ i ‘would’ służące do wyrażania zwyczajów i stanów w przeszłości, zastosowanie czasowników modalnych do wyrażania umiejętności (can, could, be able to). 8.Prowadzenie dyskusji na temat przełomowych zmian w życiu oraz otaczającym świecie(wyrażenia z czasownikiem ‘change’, zastosowanie drugiego okresu warunkowego). 9.Słuchanie i wypowiadanie się na temat problemów globalnych np. przemoc, zanieczyszczenie środowiska, głód (leksyka dotycząca tych problemów, tworzenie przysłówków oraz ich miejsce w zdaniu). 10.Wypowiadanie się na temat podejmowania decyzji oraz ich skutków (słowotwórstwo: tworzenie słów za pomocą przyrostków i przedrostków, zastosowanie trzeciego okresu warunkowego). |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz przede wszystkim z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el2.us.edu.pl/spnjo (kurs: „ANG ADM B1 KURS 4 moduł 2”) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych: esej i/lub list, wypowiedzi ustnych w formie nagrania, prowadzenie rozmów w formie „czatu” oraz wypowiedzi na „forum”. Praca z zalecanym podręcznikiem Antonia Clare, J.J Wilson „TOTAL ENGLISH”(poziom intermediate) i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ ( dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) 0-50%=ndst (niedostateczny) Na ocenę dostateczną student musi uzyskać minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej oraz zaliczyć test końcowy obejmujący zagadnienia leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami w podręczniku (units 5-8). |
Uwagi: |
Wydział Prawa i Administracji - ADMINISTRACJA ROK I |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.