Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język rosyjski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ROS-B1.2] semestr letni 2020/2021
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język rosyjski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ROS-B1.2]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Izabela Nowak
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

А.К. Перевозникова, Россия: страна и люди. Учебное пособие для изучающих русский язык как иностранный. Москва: Русский язык. Курсы, 2006.

Literatura uzupełniająca:

А.Telepnev, M. Ziomek, Влюбиться в Россию. Warszawa – Bielsko-Biała: Wydawnictwo Szkolne PWN. Park Edukacja, 2011.

N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. Warszawa: Wydawnictwo „Rea”, 2004.

Artykuły z czasopisma „Остановка:Россия”

Artykuły i podkasty zamieszczone na portalu Школа жизни. Ру

Dodatkowe materiały prowadzącego.

Zakres tematów:

1. Описание характера русского народа // Характеристика лица, внутренней сущности, отличительных свойств, черт, качеств (свойственно, присуще, характерно, типично )

3. Дискуссия о признаках россиянина// Понятие стереотира и беседа о стереотипных чертах русского народа

3. Введение понятия русская душа// Конструкции, отражающие характер русского народа в языке. Пословицы и поговорки со словом душа

4. Ознакомление с творчеством поэтов, как источником познания русского менталитета// Интерпретация текста песни Тимура Шаова Загадочная русская душа

5. Москва и Санкт-Петербург – два образа одной страны // Создание исторической справки

6. Россказ о Москве с перспективы вчерашнего и сегодняшнего дня // выражение квалификативной характерисики предмета, объекта. Употребление слов вид, обик, лицо

7. Приглашение на виртуальный тур по столице // Выражение качественной и коичественной характеристики объекта

8. Окно в Европу – Организуем виртуальную экскурссию по Санкт-Петербургу // Глагол быть с приставками. Причастия и причастные обороты

9. Тур по городу //Работа с видео материиалом «Орёл и решка» (выпуск, посвёщённый Санкт-Петербургу). Советы туристам.

10. Путешествие по «Золотому кольцу» России // Глаголы движения с приставками пространственного значения

11. Знакомимся с интереснейшими местами на карте России // Сравнение объектов, их сходства и различия. Конструкции для выражения местонахождения объекта

12. Добро пожаловать в Польшу! // Организация тура по городу, в котором учимся и живём.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny)

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne,

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA;

2. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)