Język rosyjski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ROS-B1.2]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język rosyjski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ROS-B1.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Izabela Nowak | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: А.К. Перевозникова, Россия: страна и люди. Учебное пособие для изучающих русский язык как иностранный. Москва: Русский язык. Курсы, 2006. Literatura uzupełniająca: А.Telepnev, M. Ziomek, Влюбиться в Россию. Warszawa – Bielsko-Biała: Wydawnictwo Szkolne PWN. Park Edukacja, 2011. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. Warszawa: Wydawnictwo „Rea”, 2004. Artykuły z czasopisma „Остановка:Россия” Artykuły i podkasty zamieszczone na portalu Школа жизни. Ру Dodatkowe materiały prowadzącego. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Описание характера русского народа // Характеристика лица, внутренней сущности, отличительных свойств, черт, качеств (свойственно, присуще, характерно, типично ) 3. Дискуссия о признаках россиянина// Понятие стереотира и беседа о стереотипных чертах русского народа 3. Введение понятия русская душа// Конструкции, отражающие характер русского народа в языке. Пословицы и поговорки со словом душа 4. Ознакомление с творчеством поэтов, как источником познания русского менталитета// Интерпретация текста песни Тимура Шаова Загадочная русская душа 5. Москва и Санкт-Петербург – два образа одной страны // Создание исторической справки 6. Россказ о Москве с перспективы вчерашнего и сегодняшнего дня // выражение квалификативной характерисики предмета, объекта. Употребление слов вид, обик, лицо 7. Приглашение на виртуальный тур по столице // Выражение качественной и коичественной характеристики объекта 8. Окно в Европу – Организуем виртуальную экскурссию по Санкт-Петербургу // Глагол быть с приставками. Причастия и причастные обороты 9. Тур по городу //Работа с видео материиалом «Орёл и решка» (выпуск, посвёщённый Санкт-Петербургу). Советы туристам. 10. Путешествие по «Золотому кольцу» России // Глаголы движения с приставками пространственного значения 11. Знакомимся с интереснейшими местами на карте России // Сравнение объектов, их сходства и различия. Конструкции для выражения местонахождения объекта 12. Добро пожаловать в Польшу! // Организация тура по городу, в котором учимся и живём. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny) - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; 2. MODUŁ JĘZYKA; Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.