Język rosyjski - poziom początkujący [31-ST-L30-ROS-A1.4E]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język rosyjski - poziom początkujący [31-ST-L30-ROS-A1.4E] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Izabela Nowak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Wrzesińska A., От А до Я. Kurs języka rosyjskiego. Dla osób dorosłych rozpoczynających naukę od podstaw, Łódź: Wydawnictwo „Rosjanka”, 2016. Literatura uzupełniająca: Chuchmacz D., Ossowska H., Вот грамматика, Warszawa: PWN, 2010. Zadania autorskie na platformie learningapss.org, worldwall.net.pl Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Nazywanie produktów spożywczych // Odmiana czasowników есть, пить 2. Stosowanie zwrotów, niezbędnych przy robieniu zakupów spożywczych // Czasowniki купить, покупать 3. Wprowadzenie nazw dań kuchni rosyjskiej. Stosowanie zwrotów, niezbędnych przy zamawianiu jedzenia w restauracji // Odmiana zaimka который 4. Zycie codzienne. Opowiadanie o organizowaniu swojego czasu 5. Udzielanie porad // Tryb rozkazujący czasownika 6. Określanie stanu zdrowia. Nazywanie chorób, dolegliwości // Czasowniki болеть, чувствовать себя 7. Rozmowa o tym, co powinni robić ludzie, by czuć się lepiej i rzadziej chorować // Stopniowanie przysłówków 8. Rozwijanie kompetencji rozumienia tekstu słuchanego // Utrwalanie odmian czasowników I koniugacji wraz z zastosowaniem ich w odpowiednich kontekstach 9. Rozwijanie kompetencji rozumienia tekstu słuchanego // Utrwalanie odmian czasowników II koniugacji wraz z zastosowaniem ich w odpowiednich kontekstach 10. Rozwijanie kompetencji rozumienia tekstu pisanego //Powtórzenie odmian czasowników nieregularnych typu хотеть, есть, пить wraz z ich zastosowaniem w odpowiednich sytuacjach 11. Rozwijanie kompetencji rozumienia tekstu pisanego //Usystematyzowanie wiadomości na temat zastosowania i odmian zaimków osobowych i dzierżawczych 12. Rozwijanie kompetencji pisania (redagowanie wypowiedzi pisemnej) // Usystematyzowanie wiadomości na temat odmian przymiotników, tworzenia i stopniowania przysłówków. 13. Rozwijanie kompetencji poprawnego pisania z uwzględnieniem zasad ortografii rosyjskiej // Utrwalenie wiadomości na temat zastosowania i pisowni czasowników głównych i porządkowych (określanie wieku, dat, cen). Znak miękki, znak twardy 14. Utrwalenie zasad artykulacji i akcentuacji rosyjskiej. Wymowa samogłosek akcentowanych i nieakcentowanych oraz samogłosek „jotowanych”, wymowa spółgłosek twardych i miękkich i samogłosek po nich następujących. Czytanie i tworzenie komunikatów i dialogów z zakresu tematyki, realizowanej w ciągu trwania całego kursu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach zdalnych w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Zaliczenie: Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów semestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej). Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 84-89% = db+ (dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Komunikacja 6.Krótka forma pisemna Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Prawa i Administracji: Prawo [GR. R10(10)]; 4. MODUŁ JĘZYKA; PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.