Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.4E] semestr letni 2020/2021
lektorat, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Teresa Wolff-Kalisz
Literatura:

Literatura obowiązkowa: Podręcznik “DaF kompakt B1” Ilse Sander i inni, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011

Literatura uzupełniająca: „Deutsch B1 Grammatik, Ptak M.- Schromer M. Intensivtrainer neu, Klett-Langenscheidt 2016

„Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005,

„PONS Groβwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart, 2004

www.lerngrammatik.de

www.schubert-verlag.de

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 25-26 podręcznika podstawowego (DaF kompakt B1)

Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze

1. Dobre obyczaje- witanie się i żegnanie w zależności od relacji i różnic

kulturowych; wyrażanie wzajemności.

2. Opanowanie form zwracania się do siebie: „Siezen” - „ Duzen ”, tytułowanie, proponowanie przejścia na „ ty ”, prowadzenie dialogu „ Small Talk ” na tematy dozwolone;

3. Pisanie listu lub e-maila z zastosowaniem stylu mniej lub bardziej formalnego;

4. Prowadzenie dyskusji na temat popełniania błędów podczas uczenia się języka

obcego, formułowanie strategii prowadzących do unikania takich błędów;

5. Zapoznanie się z modelową umową o pracę, odniesienie się do tego rodzaju

umów w Polsce;

6. Rozmowy na temat pierwszego dnia w pracy , zapoznanie się ze strukturą firmy.

7. Opowiadanie o swoich marzeniach i planach na przyszłość;

8. Realioznawstwo: Wyszukiwanie informacji o Dreźnie i Saksonii zawartych w e-mailu „ Neuigkeiten” i tekście „ Mikrochips - Made in Sachsen”;

9. Pisanie streszczenia artykułu.

Zagadnienia gramatyczne

• użycie zaimka zwrotnego „ sich” i zaimka „ einander ”

• wyrażanie następstwa, skutku przy pomocy zdań skutkowych; zdania ze spójnikami „ sodass”/ „so … dass”, „ folglich”, „ also”;

• czasownik „ lassen”, jego znaczenia i użycie;

• czas Perfekt z czasownikami modalnymi;

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

1ZALICZENIE

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach zdalnych w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne,

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst (niedostateczny)

EGZAMIN

Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej.

Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej).

Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb (bardzo dobry)

84-89% = db+ (dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

59-0% = ndst (niedostateczny

Uwagi:

Wydział Nauk Społecznych: Arteterapia, Pedagogika, Pedagogika specjalna, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna;

4. MODUŁ JĘZYKA;

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)