Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.2]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Bronder | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik „DaF kompakt B1“, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011 - Materiały przygotowane przez prowadzącego - Dreyer, Schmitt „ Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik“, wyd.Hueber - M.Fidyk, T.Skup-Stundis, S.Bęza ”Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego” , Wydawnictwo Szkolne PWN - Strony internetowe: www.goethe.de, www.dw.de, www.focus.de |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 21-22 podręcznika podstawowego.( DaF kompakt B1) 1. Hamburg - zwiedzanie miasta, poznawanie interesujących miejsc i możliwości kształcenia się; 2. Zapoznanie się z wpisami internetowymi na temat Hamburga; 3. Przeprowadzenie wywiadu z nowymi mieszkańcami miasta; 4. Redagowanie ogłoszeń oraz rozmowy na temat sposobów spędzania wolnego Czasu; ( akceptacja, odmowa, kompromis, inne rozwiązanie ) 5. Udzielanie informacji o osobach ze sztuki teatralnej; 6. Streszczenie sztuki teatralnej, dopisanie dalszego ciągu; Projekt: Przedstawienie informacji o Hamburgu oraz innych miastach krajów niemieckiego obszaru językowego Gramatyka: przymiotniki przed rzeczownikami bez rodzajnika w dopełniaczu, zdania bezokolicznikowe, zdania ze spójnikiem „entweder …oder” 7. Poczta - wypisywanie formularza nadania paczki; 8. Poznawanie rodzajów przesyłek pocztowych, odgrywanie scenek „ Na poczcie”; 9. Podejmowanie działań w przypadku zagubienia się przesyłki; 10. Reagowanie na przesyłki z mylnym adresem, udzielanie rad na forach internetowych; 11.Redagowanie skarg i reklamacji; 12. Opowiadanie własnych historyjek o poczcie i jej pracy; Gramatyka: zaimki nieokreślone z „ irgend- ”, tryb przypuszczający – Konjunktiv II, zdania warunkowe nierzeczywiste |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Praca własna studenta - 30 godzin - praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny) - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych; 2. MODUŁ JĘZYKA; PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.