Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.4E]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.4E] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marzanna Tatara | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa - DaF Kompakt A1, Wyd. Klett, 2011 Literatura uzupełniająca - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (DaF Kompakt A1) Lekcja 7 Szwajcaria – Atrakcyjny kraj dla szukających pracy Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze: - Przyswajanie podstaw wiedzy realioznawczej o Szwajcarii. - Zapoznanie się z najważniejszymi zabytkami miasta Berna - Orientowanie się na planie miasta – zadawanie pytań o drogę, udzielanie informacji. - Nabywanie biletu na przejazd w automacie biletowym. - Stosowanie zwrotów grzecznościowych i wyrażeń emocjonalnych używanych w czasie składania wizyty. - Odczytywanie danych statystycznych – argumenty przemawiajace za zmianą miejsca zamieszkania i podjęcia pracy w Szwajcarii. Gramatyka: - przyimki: mit, zu, von; um, durch - zaimki nieokreślone: man, alle, nichts, etwas Lekcja 8 Wyjście do restauracji, organizacja przyjęć Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze: - Umawianie się na wyjście do restauracji. - Rezerwowanie stolika w restauracji. - Wybór posiłku i napoju z karty dań – rozmowa z kelnerem - Prezentowanie ulubionego dania lub napoju. - Rozumienie i notowanie przepisów kulinarnych. - Przygotowanie małych przyjęć w domu. - Zapraszanie gości na przyjęcie. - Przyjmowanie i rezygnowanie z zaproszenia na przyjęcie. - Small talks w czasie spotkań towarzyskich na imprezie Gramatyka: - przymiotniki odrzeczownikowe przy użyciu zaimków „etwas”, „nichts” - rzeczowniki odczasownikowe bezokolicznikowe - rzeczowniki złożone - odmiana przymiotnika w mianowniku i bierniku po rodzajniku nieokreślonym, przeczeniu „kein” i zaimku dzierżawczym w liczbie pojedynczej |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta - 30 Opis pracy własnej studenta - Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. Student zobowiązany jest do dysponowania sprzętem zapewniającym bezpośrednią interakcję audio-wideo lub audio z prowadzącym i pomiędzy uczestnikami zajęć w czasie rzeczywistym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach zdalnych skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach zdalnych w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej). Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 84-89% = db+ (dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Komunikacja 6.Krótka forma pisemna Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Podczas egzaminu ustnego student zobowiązany jest do dysponowania zestawem audio i kamerą. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych; 4. MODUŁ JĘZYKA; PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.