Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2] semestr letni 2020/2021
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Małgorzata Bronder
Literatura:

Podręcznik “DaF kompakt A1“, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011

- Materiały przygotowane przez prowadzącego

- Barbara Gottstein-Schramm „Grammatik – ganz klar“ Hueber Verlag

- Monika Reimann „Grundstufen-Grammatik für Deutsch als Fremdsprache“ 2010 Hueber Verlag (aktualisierte Auflage)

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (DaF kompakt A1)

1. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa dotyczącego obowiązków domowych; gramatyka: czasowniki modalne „können”, „müssen”, „möchten”.

2. Wprowadzenie i utrwalanie słownictwa związanego z zakupami w supermarkecie; rozumienie krótkich wskazówek, promocji, ofert, zapoznanie się z nazwami podstawowych artykułów spożywczych, określanie opakowań, podawanie ceny sprzedaży i wagi produktów spożywczych, sporządzanie listy zakupów, formułowanie potrzeb zakupowych, zastosowanie liczebników w praktyce, gramatyka: pytania „wie viel” i „wie viele”.

3. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa dotyczącego rodziny i stopnia pokrewieństwa, opisywanie czynności związanych z wykonywaniem pracy Au-pair, gramatyka: zaimek dzierżawczy.

4. Elementy realioznawstwa: analiza danych statystycznych dot. podziału obowiązków domowych w Szwajcarii.

5. Wprowadzenie i stosowanie słownictwa z zakresu nazw zawodów, określanie zawodów/zajęć członków najbliższej rodziny.

6. Opisywanie sposobów spędzania czasu wolnego. Słownictwo związane z czasem wolnym - hobby, aktywne spędzanie czasu wolnego, sport; gramatyka: odmiana czasowników nieregularnych, czas przeszły Präteritum czasowników „haben” i „sein”.

7. Wyrażanie swoich upodobań i antypatii , gramatyka: czasowniki modalne „mögen”, „wollen”, „dürfen”, szyk wyrazów w zdaniu po „oder”, „aber”, denn”.

8. Rozumienie i reagowanie na oferty spędzania czasu wolnego.

9. Formułowanie komunikatów w czasie przeszłym Perfekt – opisywanie aktywności w czasie wolnym, gramatyka: czas przeszły Perfekt czasowników regularnych.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Praca własna studenta - 30 godzin

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny)

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne,

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Wydział Nauk Społecznych;

2. MODUŁ JĘZYKA;

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)