Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2] semestr letni 2020/2021
lektorat, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 15:30 - 17:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Anna Machura-Szczerba
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

DaF kompakt A1, opracowanie zbiorowe, wyd. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011 (podręcznik z ćwiczeniami)

Literatura uzupełniająca:

Materiały opracowane przez osobę prowadzącą zajęcia na bazie: -Klip und Klar, Übungsgrammatik Grundstufe Deutsch, Fandrych Christian, Tallowitz Ulrike, wyd. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2008

-Gramatyka niemiecka z ćwiczeniami dla początkujących, Bęza Stanisław, Wyd. Szkolne PWN, Warszawa 2010

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika wiodącego (DaF kompakt A1)

Tematyka, zakres słownictwa, gramatyka; elementy realioznawcze:

Rozdział 3 Domowe obowiązki / Rodzina

- Wyliczanie prac/obowiązków wykonywanych w gospodarstwie domowym.

- Zapoznanie się z nazwami podstawowych artykułów spożywczych, określanie opakowań, podawanie ceny sprzedaży i wagi produktów spożywczych.

- Sporządzanie listy zakupów, formułowanie potrzeb zakupowych.

- Odgrywanie ról: klient/ka - ekspedient/ka.

- Określanie stopnia pokrewieństwa i zawodów najbliższych członków rodziny.

- Odczytywanie danych statystycznych dot. podziału obowiązków domowych w Szwajcarii.

- Koniugowanie czasowników modalnych: müssen, können, dürfen, wollen, sollen, mögen.

- Stosowanie zaimków dzierżawczych.

- Doskonalenie wymowy; intonacja, akcent zdaniowy.

Rozdział 4 Czas wolny

- Zapoznanie się ze słownictwem dotyczącym wolnego czasu.

- Wyrażanie zainteresowania/braku zainteresowania niektórymi formami aktywności.

- Opisywanie oferty wybranego klubu sportowego.

- Wypowiadanie się na temat wydarzeń minionego weekendu.

- Zapoznanie się z zasadami szyku prostego w zdaniach złożonych współrzędnie. Spójniki: denn, oder, aber, und.

- Ustalanie reguł tworzenia imiesłowu czasu przeszłego Perfekt dla czasowników słabych i mocnych.

- Stosowanie czasu przeszłego Präteritum czasowników: sein i haben.

- Doskonalenie wymowy; intonacja, akcent zdaniowy.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny)

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne,

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 - 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 - 0% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Wydział Humanistyczny: Filologia rosyjska;

2. MODUŁ JĘZYKA;

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)