Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 6
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Machura-Szczerba | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: DaF kompakt A1, opracowanie zbiorowe, wyd. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011 (podręcznik z ćwiczeniami) Literatura uzupełniająca: Materiały opracowane przez osobę prowadzącą zajęcia na bazie: -Klip und Klar, Übungsgrammatik Grundstufe Deutsch, Fandrych Christian, Tallowitz Ulrike, wyd. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2008 -Gramatyka niemiecka z ćwiczeniami dla początkujących, Bęza Stanisław, Wyd. Szkolne PWN, Warszawa 2010 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika wiodącego (DaF kompakt A1) Tematyka, zakres słownictwa, gramatyka; elementy realioznawcze: Rozdział 3 Domowe obowiązki / Rodzina - Wyliczanie prac/obowiązków wykonywanych w gospodarstwie domowym. - Zapoznanie się z nazwami podstawowych artykułów spożywczych, określanie opakowań, podawanie ceny sprzedaży i wagi produktów spożywczych. - Sporządzanie listy zakupów, formułowanie potrzeb zakupowych. - Odgrywanie ról: klient/ka - ekspedient/ka. - Określanie stopnia pokrewieństwa i zawodów najbliższych członków rodziny. - Odczytywanie danych statystycznych dot. podziału obowiązków domowych w Szwajcarii. - Koniugowanie czasowników modalnych: müssen, können, dürfen, wollen, sollen, mögen. - Stosowanie zaimków dzierżawczych. - Doskonalenie wymowy; intonacja, akcent zdaniowy. Rozdział 4 Czas wolny - Zapoznanie się ze słownictwem dotyczącym wolnego czasu. - Wyrażanie zainteresowania/braku zainteresowania niektórymi formami aktywności. - Opisywanie oferty wybranego klubu sportowego. - Wypowiadanie się na temat wydarzeń minionego weekendu. - Zapoznanie się z zasadami szyku prostego w zdaniach złożonych współrzędnie. Spójniki: denn, oder, aber, und. - Ustalanie reguł tworzenia imiesłowu czasu przeszłego Perfekt dla czasowników słabych i mocnych. - Stosowanie czasu przeszłego Präteritum czasowników: sein i haben. - Doskonalenie wymowy; intonacja, akcent zdaniowy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny) - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 - 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 - 0% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Humanistyczny: Filologia rosyjska; 2. MODUŁ JĘZYKA; PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.