Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marzanna Tatara | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa - DaF Kompakt A1, Wyd. Klett, 2011 Literatura uzupełniająca - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (DaF Kompakt A1) 1. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa dotyczącego obowiązków domowych; gramatyka: czasowniki modalne „können”, „müssen”, „möchte”. 2. Wprowadzenie i utrwalanie słownictwa związanego z zakupami w supermarkecie; rozumienie krótkich wskazówek, promocji, ofert, zapoznanie się z nazwami podstawowych artykułów spożywczych, określanie opakowań, podawanie ceny sprzedaży i wagi produktów spożywczych, sporządzanie listy zakupów, formułowanie potrzeb zakupowych, zastosowanie liczebników w praktyce, gramatyka: pytania „wie viel” i „wie viele”. 3. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa dotyczącego rodziny i stopnia pokrewieństwa, opisywanie czynności związanych z wykonywaniem pracy Au-pair, gramatyka: zaimek dzierżawczy. 4. Wprowadzenie i stosowanie słownictwa z zakresu nazw zawodów, określanie zawodów/ zajęć członków najbliższej rodziny. 5. Opisywanie sposobów spędzania czasu wolnego , leksyka: słownictwo związane z czasem wolnym - hobby, aktywne spędzanie czasu wolnego, sport; gramatyka: odmiana czasowników nieregularnych, czas przeszły Präteritum (Imperfekt) czasowników „haben” i „sein”. 6. Wyrażanie swoich upodobań i antypatii , gramatyka: czasowniki modalne „mögen”, „wollen”, „dürfen”, szyk wyrazów w zdaniu po „oder”, „aber”, denn”. 7. Rozumienie i reagowanie na oferty spędzania czasu wolnego. 8. Formułowanie komunikatów w czasie przeszłym Perfekt – opisywanie aktywności w czasie wolnym, gramatyka: czas przeszły Perfekt czasowników regularnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta - 30. Opis pracy własnej studenta - Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. Student zobowiązany jest do dysponowania sprzętem zapewniającym bezpośrednią interakcję audio-wideo lub audio z prowadzącym i pomiędzy uczestnikami zajęć w czasie rzeczywistym. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach zdalnych skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny) - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Nauk Przyrodniczych; 2. MODUŁ JĘZYKA; PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.