Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.2]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego PLUS A1” , Annie Berthet, Emmanuelle Daill I inni, wyd. Hachette 2012 Literatura uzupełniająca: Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle - kurs Lektorat FR A1.2- rok I semestr 2. 20/21L https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=506 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Alter Ego PLUS A1, Hachette) 1. Wyrażanie preferencji, określanie zainteresowań ( leksyka: hobby, nazwy zawodów; gramatyka: rodzajnik ściągnięty w konstrukcjach z czasownikami wyrażającymi preferencje, forma męska i żeńska zawodów) 2. Opisywanie codziennych aktywności ( leksyka: rozrywka, sport, kultura; gramatyka: czasownik aller + rodzajnik ściągnięty) 3. Redagowanie karty zgłoszeniowej do konkursu (gramatyka: rodzaj męski i żeński przymiotnika) 4. Charakteryzowanie postaci, rozbudowanie autoprezentacji, prezentacja sławnej postaci ( leksyka: przymiotniki opisujące cechy psychofizyczne, gramatyka: liczba mnoga przymiotnika) 5. Redagowanie anonsu towarzyskiego ( gramatyka: czasowniki i wyrażenia wyrażające upodobania i preferencje, zaimek akcentowany)) 6. Sporządzanie zawiadomień o wydarzeniach rodzinnych ( leksyka: wydarzenia rodzinne, uroczystości; gramatyka: zaimek dzierżawczy; język pisany: zawiadomienie, SMS, komunikacja: reagowanie na wiadomości) 7. Opisywanie członków rodziny i związków rodzinnych ( leksyka: członkowie rodziny, powiązane czasowniki ) 8. Opisywanie stanów fizycznych ( leksyka: części ciała, gramatyka: avoir mal à ; komunikacja: pytanie o stan zdrowia, udzielanie odpowiedzi, określanie dolegliwości) 9. Określanie porządku dnia, godzin pracy instytucji, pory dnia ( gramatyka: pytania o godzinę, przyimek w podawaniu godziny) 10. Opisywanie czynności dnia codziennego ( leksyka: prace domowe, program TV; gramatyka: czasowniki zwrotne). 11. Składanie propozycji, adekwatne formułki grzecznościowe - wyrażanie akceptacji i sprzeciwu ( gramatyka: zaimek „on”, czasowniki modalne) 12. Formułowanie zaproszenia, precyzowanie miejsca i daty spotkania; forma ustna i pisemna zaproszenia ( leksyka: miejsca spotkań; gramatyka: tryb rozkazujący) 13. Opisywanie sekwencji zdarzeń (gramatyka: wyrażenia czasowe określające regularność i częstotliwość zdarzeń) 14. Relacjonowanie zdarzeń w przeszłości ( gramatyka: przysłówki czasowe, czas passé composé) Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów semestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny) - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Nauk Przyrodniczych; 2. MODUŁ JĘZYKA; PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK Student zobowiązany jest do dysponowania sprzętem zapewniającym bezpośrednią interakcję audio-wideo lub audio z prowadzącym i pomiędzy uczestnikami zajęć w czasie rzeczywistym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.