Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.2] semestr letni 2020/2021
lektorat, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.2]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Simona Wojtyga
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

English File 4th edition Pre-intermediate Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford 2019

Rozdziały 3-5

Literatura uzupełniająca:

English Grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge University Press

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora, materiały z Internetu,

e-lektorat

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File 4th edition Pre-intermediate, Oxford)

1. Rozwinięcie leksyki w zakresie tematyki podróży, (wypowiadanie się na temat ulubionego sposobu podróżowania, miejsc takich jak lotniska, stosowania słownictwa np. przyloty (arrivals), odloty (departures), odbiór bagażu (baggage reclaim) i innych, wykorzystanie zwrotów np. have a medical problem, to be worried about getting lost, wait for the connecting flight nawiązujących do tematu, dokonywanie rezerwacji, formy „would you like”, „I’d love to”.

2. Zastosowanie konstrukcji: czasownik plus przyimek, zastosowanie parafraz.

Potoczne słownictwo w języku angielskim oraz dokonujące się zmiany. Korzystanie ze słownika w formie papierowej oraz online.

3. Czasowniki: make oraz do, opowiadanie o pracach domowych. Irytujące zwyczaje u

rodziców oraz dzieci.

4. Słownictwo związane z modą i robieniem zakupów, przymiotniki z końcówką -ed oraz -ing np. interested / interesting, zastosowanie like oraz for example w parafrazach.

5. Sposoby spędzania wolnego czasu. Badanie opinii. Posługiwanie się konfabulacją w celu zrobienia wrażenia. Wyrażenie: „What did you really do?”

6. Rozwijanie umiejętności relacjonowania sytuacji przyszłej, np. formułowanie wypowiedzi na temat planów i marzeń. Zastosowanie formy „going to (plans and predictions), zastosowanie present continuous (future arrangements), relacjonowanie wiadomości umieszczanych na Facebooku, (wykorzystanie czasu Present Continuous).

7. Zastosowanie defining relative clauses. Definiowanie słów i zwrotów przy użyciu who, which, where.

8. Zastosowanie czasu present perfect oraz yet, just, already. Wyrażanie irytacji.

9. Zastosowanie czasów present perfect do wyrażania czynności dokonanych, zawiadamiania o nowinach oraz simple past w celu podania dokładnych informacji z zastosowaniem na przykład when, what, where, who with.

10. Formułowanie wypowiedzi w serwisach społecznościowych, stosowanie dat w słowie i piśmie.

11. Zastosowanie leksyki związanej z tematem: „Restaurant Problems”. Tworzenie i odgrywanie dialogów dotyczących życia codziennego: zamawianie w restauracji, płacenie rachunków, obsługa, napiwek.

12. Udzielanie wyjaśnień, przepraszanie za pomyłkę, rozwiązywanie spornych kwestii.

13. Poszerzenie zakresu leksyki dotyczącej nawiązywania znajomości, umawiania się na spotkanie, pytania o opinię.

14. Doskonalenie wymowy i intonacji. Wyrażanie się w sposób przyjazny.

15. Wymowa słów i zwrotów takich jak YouTube, zoom, gadget lub hacker.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, prezentacji, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

praca włąsna studenta:30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Zajęcia prowadzone w sposób zdalny na platformie MS Teams w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem (model synchroniczny).

Metody i kryteria oceniania:

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych treściach zajęć

Zakres gramatyczno-leksykalny pokrywający się z treściami podręcznika

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskanie zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 3 testów na semestr (2 wiedzowe, 1 kompetencyjny)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach

Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować 60%

90 – 100 % bdb

84 – 89 % + db

75 – 83 % db

69 – 74 % + dst

60 - 68 % dst

0 – 59 % ndst

Testy sprawdzające podczas zajęć po zakończeniu działu zapowiedziane z 2 tyg. wyprzedzeniem oraz kartkówki ze znajomości słownictwa, weryfikacja form pisemnych i ustnych przeprowadzonych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, sprawdzanie leksyki, weryfikacja wyników pracy studenta

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - I ROK NAUKI JĘZYKA [MODUŁ 2] - grupa przeznaczona wyłącznie dla studentów kierunków, na których język angielski jest jedynym językiem nauczanym w ramach lektoratu, a wynik testu poziomującego wskazał poziom docelowy niższy niż oferowan na danym kierunku.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)