Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.2]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Simona Wojtyga | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: English File 4th edition Pre-intermediate Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford 2019 Rozdziały 3-5 Literatura uzupełniająca: English Grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge University Press Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora, materiały z Internetu, e-lektorat |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File 4th edition Pre-intermediate, Oxford) 1. Rozwinięcie leksyki w zakresie tematyki podróży, (wypowiadanie się na temat ulubionego sposobu podróżowania, miejsc takich jak lotniska, stosowania słownictwa np. przyloty (arrivals), odloty (departures), odbiór bagażu (baggage reclaim) i innych, wykorzystanie zwrotów np. have a medical problem, to be worried about getting lost, wait for the connecting flight nawiązujących do tematu, dokonywanie rezerwacji, formy „would you like”, „I’d love to”. 2. Zastosowanie konstrukcji: czasownik plus przyimek, zastosowanie parafraz. Potoczne słownictwo w języku angielskim oraz dokonujące się zmiany. Korzystanie ze słownika w formie papierowej oraz online. 3. Czasowniki: make oraz do, opowiadanie o pracach domowych. Irytujące zwyczaje u rodziców oraz dzieci. 4. Słownictwo związane z modą i robieniem zakupów, przymiotniki z końcówką -ed oraz -ing np. interested / interesting, zastosowanie like oraz for example w parafrazach. 5. Sposoby spędzania wolnego czasu. Badanie opinii. Posługiwanie się konfabulacją w celu zrobienia wrażenia. Wyrażenie: „What did you really do?” 6. Rozwijanie umiejętności relacjonowania sytuacji przyszłej, np. formułowanie wypowiedzi na temat planów i marzeń. Zastosowanie formy „going to (plans and predictions), zastosowanie present continuous (future arrangements), relacjonowanie wiadomości umieszczanych na Facebooku, (wykorzystanie czasu Present Continuous). 7. Zastosowanie defining relative clauses. Definiowanie słów i zwrotów przy użyciu who, which, where. 8. Zastosowanie czasu present perfect oraz yet, just, already. Wyrażanie irytacji. 9. Zastosowanie czasów present perfect do wyrażania czynności dokonanych, zawiadamiania o nowinach oraz simple past w celu podania dokładnych informacji z zastosowaniem na przykład when, what, where, who with. 10. Formułowanie wypowiedzi w serwisach społecznościowych, stosowanie dat w słowie i piśmie. 11. Zastosowanie leksyki związanej z tematem: „Restaurant Problems”. Tworzenie i odgrywanie dialogów dotyczących życia codziennego: zamawianie w restauracji, płacenie rachunków, obsługa, napiwek. 12. Udzielanie wyjaśnień, przepraszanie za pomyłkę, rozwiązywanie spornych kwestii. 13. Poszerzenie zakresu leksyki dotyczącej nawiązywania znajomości, umawiania się na spotkanie, pytania o opinię. 14. Doskonalenie wymowy i intonacji. Wyrażanie się w sposób przyjazny. 15. Wymowa słów i zwrotów takich jak YouTube, zoom, gadget lub hacker. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, prezentacji, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. praca włąsna studenta:30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog). Przygotowywanie do testów sprawdzających. Zajęcia prowadzone w sposób zdalny na platformie MS Teams w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem (model synchroniczny). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych treściach zajęć Zakres gramatyczno-leksykalny pokrywający się z treściami podręcznika Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskanie zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów na semestr (2 wiedzowe, 1 kompetencyjny) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych - za aktywne uczestnictwo w zajęciach Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować 60% 90 – 100 % bdb 84 – 89 % + db 75 – 83 % db 69 – 74 % + dst 60 - 68 % dst 0 – 59 % ndst Testy sprawdzające podczas zajęć po zakończeniu działu zapowiedziane z 2 tyg. wyprzedzeniem oraz kartkówki ze znajomości słownictwa, weryfikacja form pisemnych i ustnych przeprowadzonych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, sprawdzanie leksyki, weryfikacja wyników pracy studenta |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - I ROK NAUKI JĘZYKA [MODUŁ 2] - grupa przeznaczona wyłącznie dla studentów kierunków, na których język angielski jest jedynym językiem nauczanym w ramach lektoratu, a wynik testu poziomującego wskazał poziom docelowy niższy niż oferowan na danym kierunku. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.