Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.2+]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 52
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.2+] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 52 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Wronka-Szybko | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: English File intermediate plus, 4th edition C. Oxenden, Ch. Latham-Koenig , K. Chomacki Oxford 2020 Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden „English File Intermediate Plus” Workbook, OUP 2020 Literatura uzupełniająca: M. Swan & C. Walter “Oxford English Grammar Course” OUP 2011 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-5 podręcznika English File Intermediate Plus, 4rd edition, Oxford 1. Wypowiadanie się na temat różnych etapów życia używając nowopoznanych zwrotów, np. get a mortgage, settle down, retire, a pre-teen. Dyskusja na temat aktywności podejmowanych przez dane grupy wiekowe. 2. Czytanie ze zrozumieniem na podstawie tekstu “So you think you're a grown up?” 3. Przypomnienie czasów przeszłych Past Simple i Past Continuous oraz zestawienie ich z konstrukcją used to. 4. Czytanie ze zrozumieniem na podstawie tekstu ‘The dangerous art of the selfie'. Rozmowa na temat fotografii oraz obecnej mody na robienie zdjęć. 5. Poszerzenie leksyki o słownictwo związane z opisem zdjęć, np. in the background, in the distance, on the top of, a także use flash, lenses, landscape. 6. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: pisanie artykułu ze wskazówkami jak zrobić np. dobre zdjęcie. 7. Zastosowanie przyimków miejsca, np. across, through, along oraz przyimków poczasownikowych I poprzymiotnikowych takich jak: laugh at, wait for, interested in. 8. Czytanie ze zrozumieniem na podstawie tekstu “How safe are your digital photos” oraz użycie zawartego w nim słownictwa np. back up, go offline, cancel. 9. Practical English: rozwiązywanie problemów. Odgrywanie mini dialogów w parach. 10. Dyskusja dotycząca zanieczyszczenia środowiska I możliwości jego ochrony. Słownictwo związane z recyklingiem oraz odpadami, np. landfill site, bin bag, take away. 11. Formy wyrażania przyszłości: will/shall oraz be going to. 12. Rozmowa na temat odpadów bidegradalnych na podstawie tekstu “Why your recycling isn't working?” 13. Przypomnienie i utrwalenie form I użycia I oraz II okresu warunkowego. 14. Rozmowa na temat pracy, możliwości wykształcenia I perspektyw zawodowych. Wzbogacenie słownictwa w temacie “Study and work”. 15. Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem na podstawie tekstu “The best part-time job I ever had” oraz użycie w dyskusji występującego w nim słownictwa, np. shelf-stacker, do a round, sell sth door to door. 16. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: stworzenie swojego profilu na LinkedIn. 17. Dyskutowanie o współczesnej telewizji z wykorzystaniem poszerzonego słownictwa z zakresu tego tematu (a documentary, a period drama). Porównywanie wyborów dotyczących różnorodnych programów telewizyjnych z zastosowaniem czasu Present Perfect Simple. 18. Omawianie problemu uzależnienia od telewizji, w szczególności od seriali telewizyjnych (binge-watching) w oparciu o tekst Why is the UK in love with foreign TV series? Wyrażanie zainteresowania w dyskusji o wybranych filmach i serialach z użyciem określonych zwrotów (It’s the best thing ever). 19. Pogłębienie wiedzy na temat problemu tzw. miast widm (ghost towns) i wskazywanie sposobów jego rozwiązania na podstawie tekstu A new life for dying towns. 20. Wypowiadanie się na temat przyczyn migracji mieszkańców miast na wieś, omawianie wad i zalet życia na wsi z zastosowaniem czasu Present Perfect Continuous. 21. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i umiejętności komunikacyjnych: zgłaszanie zaginięcia osoby, opisywanie zaginionej osoby, wyrażanie podziękowania za udzieloną pomoc. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin pracy własnej studenta 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny) - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
2. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Doradztwo filozoficzne i coaching. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.