Budowa programów profilaktycznych [W3-PE-RES2-S2-1]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Budowa programów profilaktycznych [W3-PE-RES2-S2-1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 30 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Bulska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
ABC programów profilaktycznych Remedium. Prajsner, Mirosława- 2010, nr 7/8, dod. "Pomarańczowe Forum", Gaś Z.B., (2005), Profilaktyka w szkole, [w:] Profilaktyka w szkole. Poradnik dla nauczycieli, red. Kamińska-Buśko B., Szymańska J., Warszawa: CMPPP. Ostaszewski K., „Kompendium wiedzy o profilaktyce” (w:) Przewodnik metodyczny po programach promocji zdrowia psychicznego i profilaktyki, Fundacja ETOH, Warszawa 2010, Ostaszewski K., „Standardy profilaktyki”, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Warszawa 2016. Ostaszewski K., „Standardy profilaktyki”, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Warszawa 2016. Program wychowawczo-profilaktyczny Golden Five, Dudzik-Garstka, Ilona Hejnał Oświatowy. - 2020, nr 1 PRZYJAZNY świat - szczęśliwe dzieciństwo : program wychowawczo-profilaktyczny / Barbara Dombrowska-Pietrzykowska.// Wychowawca. - 2014, nr 1 Rau K., Ziętkiewicz E.; Jak aktywizować uczniów, Poznań 2000 Szymańska J.,- Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki, Warszawa, 2012, Szymańska J.,- Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki, Warszawa, 2012, |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tworzenie projektu programu wg. Określonego harmonogramu. Wstęp teoretyczny Odbiorcy programu Czas realizacji Metody pracy Cel główny Cele operacyjne Formy realizacji Realizatorzy programu Oczekiwane efekty Ewaluacja programu Przykładowe propozycje zajęć. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody problemowe, metody podające |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia będzie: • regularny udział w zajęciach w rzeczywistym czasie trwania zajęć (jedna nieobecność dozwolona • bieżące wykonywanie zadań cząstkowych • napisanie projektu programu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.