Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi [W3-PE-EWP2-S2-1]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi [W3-PE-EWP2-S2-1] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 19 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Aleksandra Pyrzyk-Kuta | ||||||||||||||||
Literatura: |
Dąbrowska-Jabłońska I., Terapia dzieci młodzieży. Metody i techniki pomocy psychopedagogicznej., Wydawnictwo "Impuls", Kraków 2006 Góralczyk M.: Nauczycielem być! Jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą, Wydawnictwo "Fraszka Edukacyjna", Warszawa 2000 Jader-Toboł M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Wydawnictwo "Impuls", Kraków 2016 Kisiel M., Zrałek-Wolny M., Zabawy ze sztuką. Socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu, Difin, Warszawa 2019 Snell E., Uważność i spokój żabki. Ćwiczenia uważności dla dzieci i ich rodziców, Wydawnictwo"Co ja na to", Warszawa 2015 Shanker S., Baker T., Self-reg. Jak pomóc dziecku i sobie nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości, Oficyna Wydawnicza "Read me", Warszawa 2016 Wiącek R.: Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w przedszkolu. Program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2019. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Metody pracy z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze: - Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - Trening Zastępowania Agresji - Metoda samoregulacji SELF REG - Mindfulness w oparciu o program "Uważność i spokój żabki" E. Snell - Techniki relaksacyjne - Metodyka i budowanie warsztatu - Prezentacja autorskich pomysłów na zajęcia z dziećmi z wykorzystaniem poznanych metod |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda poglądowa, metoda warsztatowa, dyskusja |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcowa składa się praca własna w postaci merytorycznego przygotowania do zajęć oraz aktywnego w nich udziału jak również opracowanie projektu zajęć w oparciu o jedną z poznanych metod. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.