Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi [W3-PE-EWP2-S2-1] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi [W3-PE-EWP2-S2-1]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 19
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Aleksandra Pyrzyk-Kuta
Literatura:

Dąbrowska-Jabłońska I., Terapia dzieci młodzieży. Metody i techniki pomocy psychopedagogicznej., Wydawnictwo "Impuls", Kraków 2006

Góralczyk M.: Nauczycielem być! Jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą, Wydawnictwo "Fraszka Edukacyjna", Warszawa 2000

Jader-Toboł M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Wydawnictwo "Impuls", Kraków 2016

Kisiel M., Zrałek-Wolny M., Zabawy ze sztuką. Socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu, Difin, Warszawa 2019

Snell E., Uważność i spokój żabki. Ćwiczenia uważności dla dzieci i ich rodziców, Wydawnictwo"Co ja na to", Warszawa 2015

Shanker S., Baker T., Self-reg. Jak pomóc dziecku i sobie nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości, Oficyna Wydawnicza "Read me", Warszawa 2016

Wiącek R.: Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w przedszkolu. Program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2019.

Zakres tematów:

Metody pracy z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze:

- Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

- Trening Zastępowania Agresji

- Metoda samoregulacji SELF REG

- Mindfulness w oparciu o program "Uważność i spokój żabki" E. Snell

- Techniki relaksacyjne

- Metodyka i budowanie warsztatu

- Prezentacja autorskich pomysłów na zajęcia z dziećmi z wykorzystaniem poznanych metod

Metody dydaktyczne:

Metoda poglądowa, metoda warsztatowa, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcowa składa się praca własna w postaci merytorycznego przygotowania do zajęć oraz aktywnego w nich udziału jak również opracowanie projektu zajęć w oparciu o jedną z poznanych metod.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)