Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 10
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Lliteratura obowiązkowa: Podręcznik “SpeakOut Advanced Plus” (Pearson 2018) + Workbook Literatura uzupełniająca: „Advanced Language Practice”, Michael Vince, MacMillan 2003, Dodatkowe materiały prowadzącego. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (SpeakOut Advanced Plus, Pearson 2018): 1.Dyskusja na temat rynku pracy - zastosowanie poznanych wyrażeń (to make yourself stand out, hard or soft skills, to jeopardise your chances) 2.Powtórzenie zasad użycia czasowników modalnych 3.Omówienie różnic pomiędzy listem motywacyjnym, CV i listem nieformalnym odgrywanie roli – udział w rozmowie kwalifikacyjnej 4.Czytanie artykułu o zwolnienieniach z pracy z powodu wpisu w mediach społecznościowych, zastosowanie wyrażeń: come clean, gloss over sth, candid comments 5.Powtórzenie zasad konstrukcji strony biernej (passive voice) i wyrażeń metaforycznych (a grass roots campaign, a thorny issue, skate around sth) 6.Dyskusja na temat polityki, polityków i prawa do głosowania. Opis obecnej sytuacji politycznej z użyciem wyrażeń (cast a vote, a written constitution, professional lobbyists) 7.Dyskusja na temat autorytetów – czytanie artykułu przedstawiającego historię niepełnosprawnej akrobatki, zastosowanie wyrażeń: be swayed by, pull strings, emulate sb 8.Powtórzenie zasad konstrukcji imiesłowowych (participle clauses) 9.Lektura tekstu o podziwianych bohaterach książek i filmów a następnie dyskusja z wykorzystaniem czasowników złożonych (fill in for sb, play up to sb, come in for sth) 10.Słuchanie programu radiowego o roli mediów społecznościowych – wyszukiwanie szczegółowych informacji oraz odpowiadanie na pytania z wykorzystaniem poznanego słownictwa (trolling, unbiased, echo–chambers) 11.Powtórzenie zasad użycia „it” i „there” w roli podmiotu 12.Rozmowa na temat umiejętności skutecznego przekonywania i przedstawienie krótkiej prezentacji z zastosowaniem poznanych zwrotów i środków retorycznych (succinct, compelling, pertinent) 13.Lektura tekstu o uczciwości w reklamie a następnie dyskusja na temat ulegania wpływowi reklam i zachowań konsumenckich -Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. -Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny) - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; 2. MODUŁ JĘZYKA; Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych: Informatyka. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.