Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Jakubiec-Bontko | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Frances Eales, Steve Oakes, „Speakout” Advanced Plus, Pearson 2018, 2nd edition, Richard Storton „Speakout” Advanced Plus Workbook , 2018, 2nd edition. Literatura uzupełniająca: M. Swan, “Practical English Usage”, Oxford University Press, 2018, fourth edition M. McCarthy, F. O’Dell, “English Vocabulary in Use”, advanced, 2017, third edition M. Vince, “Advanced Language Practice”, Macmillan, 2020, 5th edition E-lektorat na platformie e-learningowej: http://el.us.edu.pl/spnjo/ („Kurs wspomagający lektorat: 10: C1”) Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Speakout Advanced Plus, Pearson): 1. Wypowiadanie się na temat rynku pracy, własnych doświadczeniach dotyczących poszukiwania pracy i oczekiwaniach związanych z pracą zawodową z zastosowaniem wyrażeń frazeologicznych (np. „knowledge-based abilities, hard and soft skills, digital literacy”). 2. Rozwijanie umiejętności wyrażania pewności, prawdopodobieństwa, konieczności, umiejętności i przyzwolenia za pomocą czasowników modalnych i wyrażeń modalnych (np. „to be bound to, inevitably it will”) w oparciu o nagranie na temat różnego rodzaju pracy. 3. Doskonalenie umiejętności redagowania listu motywacyjnego i CV, stosowanie różnego rejestru języka w wypowiedziach pisemnych i ustnych adekwatnego do sytuacji; odgrywanie roli – udział w rozmowie kwalifikacyjnej z zastosowaniem właściwego stylu formalnego. 4. Dyskusja na temat szczerości i uczciwości w kompromitujących sytuacjach, stosowanie strony biernej w konstruowaniu wypowiedzi o pracy i innych własnych doświadczeniach; identyfikowanie i stosowanie znaczeń przenośnych, pisemne przedstawianie znanej firmy z użyciem wybranych metafor (np. „technology flourished, plough profits into, the root of the problem”). 5. Opisywanie systemu politycznego i sytuacji społeczno-ekonomicznej w kraju z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (kolokacje); utrwalenie terminologii stosowanej przy unikaniu pytań i udzielaniu odpowiedzi. 6. Rozmowa na temat sztucznej inteligencji, roli robotów i automatyzacji pracy w przyszłości w oparciu o materiał audiowizualny; rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu. 7. Powtórzenie materiału z zakresu unitu 3 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe). 8. Dyskusja na temat autorytetów dla różnych grup osób i własnych wzorów do naśladownictwa; rozwijanie umiejętności znajdowania szczegółowych informacji w tekście czytanym i słuchanym z naciskiem na rozpoznawanie i znaczenie imiesłowowych równoważników zdań oraz 3-elementowych czasowników złożonych (np. „fall back on, hold off on”). 9. Przedstawianie swoich poglądów i upodobań w kontekście mediów społecznościowych z zastosowaniem leksyki nawiązującej do tematu (np. „echo chambers, post-truth, unbiased”); rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu programu radiowego. 10. Doskonalenie umiejętności formułowania porad z wykorzystaniem „it” i „there” na początku zdania; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi pisemnej w formie raportu z naciskiem na wyrażenia typowe dla stylu formalnego (np. „a substantial percentage, commonly cited”). 11. Dyskusja na temat umiejętności skutecznego przekonywania; rozwijanie umiejętności stosowania środków perswazji w prezentacjach – stosowanie mowy niezależnej, metafor, powtórzeń i pytań retorycznych; przygotowanie do wygłoszenia własnej prezentacji przez studenta z wykorzystaniem odpowiednich zwrotów frazeologicznych i środków retorycznych. 12. Wyrażanie opinii na temat zakupów pod wpływem reklamy i marketingu w oparciu o materiał audiowizualny (materiał BBC „Persuasion”); stosownie reakcji językowych do wyrażenia propozycji, zachęty i wpływania na inne osoby; wykorzystanie poznanego słownictwa do reklamowania produktu. 13. Powtórzenie materiału z zakresu unit 4 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin kontaktowych: 30. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny) - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 - 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; 2. MODUŁ JĘZYKA; Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania. Dopasowana do planu Wydziału Prawa i Administracji: Prawo [gr. A5]. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.