Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2] semestr letni 2020/2021
lektorat, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Joanna Jakubiec-Bontko
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Frances Eales, Steve Oakes, „Speakout” Advanced Plus, Pearson 2018, 2nd edition, Richard Storton „Speakout” Advanced Plus Workbook , 2018, 2nd edition.

Literatura uzupełniająca:

M. Swan, “Practical English Usage”, Oxford University Press, 2018, fourth edition

M. McCarthy, F. O’Dell, “English Vocabulary in Use”, advanced, 2017, third edition

M. Vince, “Advanced Language Practice”, Macmillan, 2020, 5th edition

E-lektorat na platformie e-learningowej: http://el.us.edu.pl/spnjo/ („Kurs wspomagający lektorat: 10: C1”)

Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Speakout Advanced Plus, Pearson):

1. Wypowiadanie się na temat rynku pracy, własnych doświadczeniach dotyczących poszukiwania pracy i oczekiwaniach związanych z pracą zawodową z zastosowaniem wyrażeń frazeologicznych (np. „knowledge-based abilities, hard and soft skills, digital literacy”).

2. Rozwijanie umiejętności wyrażania pewności, prawdopodobieństwa, konieczności, umiejętności i przyzwolenia za pomocą czasowników modalnych i wyrażeń modalnych (np. „to be bound to, inevitably it will”) w oparciu o nagranie na temat różnego rodzaju pracy.

3. Doskonalenie umiejętności redagowania listu motywacyjnego i CV, stosowanie różnego rejestru języka w wypowiedziach pisemnych i ustnych adekwatnego do sytuacji; odgrywanie roli – udział w rozmowie kwalifikacyjnej z zastosowaniem właściwego stylu formalnego.

4. Dyskusja na temat szczerości i uczciwości w kompromitujących sytuacjach, stosowanie strony biernej w konstruowaniu wypowiedzi o pracy i innych własnych doświadczeniach; identyfikowanie i stosowanie znaczeń przenośnych, pisemne przedstawianie znanej firmy z użyciem wybranych metafor (np. „technology flourished, plough profits into, the root of the problem”).

5. Opisywanie systemu politycznego i sytuacji społeczno-ekonomicznej w kraju z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (kolokacje); utrwalenie terminologii stosowanej przy unikaniu pytań i udzielaniu odpowiedzi.

6. Rozmowa na temat sztucznej inteligencji, roli robotów i automatyzacji pracy w przyszłości w oparciu o materiał audiowizualny; rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu.

7. Powtórzenie materiału z zakresu unitu 3 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

8. Dyskusja na temat autorytetów dla różnych grup osób i własnych wzorów do naśladownictwa; rozwijanie umiejętności znajdowania szczegółowych informacji w tekście czytanym i słuchanym z naciskiem na rozpoznawanie i znaczenie imiesłowowych równoważników zdań oraz 3-elementowych czasowników złożonych (np. „fall back on, hold off on”).

9. Przedstawianie swoich poglądów i upodobań w kontekście mediów społecznościowych z zastosowaniem leksyki nawiązującej do tematu (np. „echo chambers, post-truth, unbiased”); rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu programu radiowego.

10. Doskonalenie umiejętności formułowania porad z wykorzystaniem „it” i „there” na początku zdania; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi pisemnej w formie raportu z naciskiem na wyrażenia typowe dla stylu formalnego (np. „a substantial percentage, commonly cited”).

11. Dyskusja na temat umiejętności skutecznego przekonywania; rozwijanie umiejętności stosowania środków perswazji w prezentacjach – stosowanie mowy niezależnej, metafor, powtórzeń i pytań retorycznych; przygotowanie do wygłoszenia własnej prezentacji przez studenta z wykorzystaniem odpowiednich zwrotów frazeologicznych i środków retorycznych.

12. Wyrażanie opinii na temat zakupów pod wpływem reklamy i marketingu w oparciu o materiał audiowizualny (materiał BBC „Persuasion”); stosownie reakcji językowych do wyrażenia propozycji, zachęty i wpływania na inne osoby; wykorzystanie poznanego słownictwa do reklamowania produktu.

13. Powtórzenie materiału z zakresu unit 4 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin kontaktowych: 30.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30.

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny)

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne,

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 - 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA;

2. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania.

Dopasowana do planu Wydziału Prawa i Administracji: Prawo [gr. A5].

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)