Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 8
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Kiszka | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa: Frances Eales, Steve Oakes, „Speakout” Advanced Plus, Pearson 2018, 2nd edition literatura uzupełniająca: Richard Storton „Speakout” Advanced Plus Workbook , 2018, 2nd edition M. Vince, “Advanced Language Practice”, Macmillan, 2020, 5th edition E-lektorat na platformie e-learningowej: https://el.us.edu.pl/spnjo/ („Kurs wspomagający lektorat - Speakout C1+ (1 rok)) Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (Speakout Advanced Plus, Pearson): 1.Wypowiadanie się na temat filmów, książek. Tekst „Happy ending”; powtórzenie struktur gramatycznych (np. present and past subjunctive ) oraz leksyki z zakresu filmów. Pisanie recenzji. 2.Słownictwo związane z relacjami międzyludzkimi (np. „to bear a grudge”, „click straightaway”). Rozwijanie słownictwa dot. poezji, tekstów piosenek. Wyrażenia przyimkowe. Kolokacje przymiotnik + przyimek. 3.Doskonalenie umiejętności konwersacji oraz rozumienia tekstu słuchanego; dalsza praca z leksyką i wyrażeniami przyimkowymi. 4.Powtórzenie i rozwijanie słownictwa w zakresie podróży i opowiadania anegdot w oparciu o tekst „Classic Journeys”. Ćwiczenie mowy zależnej i zastosowania elipsy. 5.Przypomnienie słownictwa z zakresu kolokacji dot. miejsc podróży (np. „dense undergrowth”, „pristine rainforest”, etc), doskonalenie struktur przysłówkowych i umiejętności konwersacji dot. zwiedzanych miejsc i wyboru miejsca podróży. 6.Powtórzenie materiału z unitu 7 (słownictwa i gramatyki). 7.Wypowiadanie się na temat wyborów życiowych i ich wpływu. Idiomatyka ilustrująca wybór (np. „the lesser of two evils”, „sleep on it”); dyskusja w oparciu o artykuł “The 100 most important life choices”. 8.Doskonalenie umiejętności stosowania zdań złożonych. Ćwiczenia typu „Reading Comprehension” z uwzględnieniem powtórki do egzaminu. Doskonalenie umiejętności konwersacji oraz rozumienia tekstów czytanych. 9.Wyrażanie opinii na temat sposobów i metod czytania. Powtórka słownictwa w tym zakresie. Przypomnienie i doskonalenie umiejętności używania wyrażeń przyimkowych (np. „benefit from”, „guilty of”). 10.Doskonalenie umiejętności wyrażania opinii, uzasadniania, wyrażanie zdziwienia i wątpliwości oraz przypuszczeń z uwzględnieniem powtórki do egzaminu. 11.Słownictwo związane z dziką przyrodą (np. „predator”, „roam”, „migrate”). Doskonalenie umiejętności porządkowania wypowiedzi. Powtórzenie leksyki i gramatyki rozdziału 8. 12.Powtórzenie materiału z uwzględnieniem egzaminu. Praca z tekstem słuchanym i czytanym. Typowe błędy. Techniki egzaminacyjne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30godz. Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
ZALICZENIE: Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach zdalnych w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) EGZAMIN: Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej). Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 84-89% = db+ (dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Krótka forma pisemna Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; 4. MODUŁ JĘZYKA; Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania. Dopasowana do planu Wydziału Prawa i Administracji: Prawo [gr. (3)]. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.