Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E] semestr letni 2020/2021
lektorat, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Katarzyna Kiszka
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Frances Eales, Steve Oakes, „Speakout” Advanced Plus, Pearson 2018, 2nd edition

literatura uzupełniająca:

Richard Storton „Speakout” Advanced Plus Workbook , 2018, 2nd edition

M. Vince, “Advanced Language Practice”, Macmillan, 2020, 5th edition

E-lektorat na platformie e-learningowej: https://el.us.edu.pl/spnjo/ („Kurs wspomagający lektorat - Speakout C1+ (1 rok))

Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (Speakout Advanced Plus, Pearson):

1.Wypowiadanie się na temat filmów, książek. Tekst „Happy ending”; powtórzenie struktur gramatycznych (np. present and past subjunctive ) oraz leksyki z zakresu filmów. Pisanie recenzji.

2.Słownictwo związane z relacjami międzyludzkimi (np. „to bear a grudge”, „click straightaway”). Rozwijanie słownictwa dot. poezji, tekstów piosenek. Wyrażenia przyimkowe. Kolokacje przymiotnik + przyimek.

3.Doskonalenie umiejętności konwersacji oraz rozumienia tekstu słuchanego; dalsza praca z leksyką i wyrażeniami przyimkowymi.

4.Powtórzenie i rozwijanie słownictwa w zakresie podróży i opowiadania anegdot w oparciu o tekst „Classic Journeys”. Ćwiczenie mowy zależnej i zastosowania elipsy.

5.Przypomnienie słownictwa z zakresu kolokacji dot. miejsc podróży (np. „dense undergrowth”, „pristine rainforest”, etc), doskonalenie struktur przysłówkowych i umiejętności konwersacji dot. zwiedzanych miejsc i wyboru miejsca podróży.

6.Powtórzenie materiału z unitu 7 (słownictwa i gramatyki).

7.Wypowiadanie się na temat wyborów życiowych i ich wpływu. Idiomatyka ilustrująca wybór (np. „the lesser of two evils”, „sleep on it”); dyskusja w oparciu o artykuł “The 100 most important life choices”.

8.Doskonalenie umiejętności stosowania zdań złożonych. Ćwiczenia typu „Reading Comprehension” z uwzględnieniem powtórki do egzaminu. Doskonalenie umiejętności konwersacji oraz rozumienia tekstów czytanych.

9.Wyrażanie opinii na temat sposobów i metod czytania. Powtórka słownictwa w tym zakresie. Przypomnienie i doskonalenie umiejętności używania wyrażeń przyimkowych (np. „benefit from”, „guilty of”).

10.Doskonalenie umiejętności wyrażania opinii, uzasadniania, wyrażanie zdziwienia i wątpliwości oraz przypuszczeń z uwzględnieniem powtórki do egzaminu.

11.Słownictwo związane z dziką przyrodą (np. „predator”, „roam”, „migrate”). Doskonalenie umiejętności porządkowania wypowiedzi. Powtórzenie leksyki i gramatyki rozdziału 8.

12.Powtórzenie materiału z uwzględnieniem egzaminu. Praca z tekstem słuchanym i czytanym. Typowe błędy. Techniki egzaminacyjne.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30godz.

Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

ZALICZENIE:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach zdalnych w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe + 1 kompetencyjny),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne,

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

EGZAMIN:

Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej.

Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej).

Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb (bardzo dobry)

84-89% = db+ (dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy:

1.Rozumienie tekstu słuchanego

2.Rozumienie tekstu pisanego

3.Leksyka

4.Gramatyka

5.Krótka forma pisemna

Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym

w SPNJO.

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA;

4. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania.

Dopasowana do planu Wydziału Prawa i Administracji: Prawo [gr. (3)].

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)