Językoznawstwo: moduł 2 - Gramatyka opisowa języka angielskiego 1 [W1-FA-KX-S1-J2GOA1-2]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Językoznawstwo: moduł 2 - Gramatyka opisowa języka angielskiego 1 [W1-FA-KX-S1-J2GOA1-2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alina Jackiewicz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Backley, Ph. 2011. An introduction to Element Theory. Edinburgh University Press. Giegerich, H. 1992. English Phonology: An introduction. Cambridge: Cambridge University Press. Gussmann, E. 2002. Phonology: Analysis and Theory. Cambridge: Cambridge University Press. Roach, P. 1991. English Phonetics and Phonology. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press. Szymanek,B. 1989. Introduction to Morphological Analysis. Warszawa: PWN |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Fonetyka a fonologia 2. Mechanizmy produkcji mowy 3. Opis fonetyczny (miejsce i sposób artykulacji, IPA, spółgłoski, samogłoski angielskie) 4. Fonem i allofon, warianty allofoniczne w języku angielskim 5. Procesy fonologiczne (asymilacja, koartykulacja) 6. Fonotaktyka, struktura sylaby 7. Fonologia segmentalna 8. Wybrane procesy fonologiczne w świetle teorii elementów. 9. Podstawowa terminologia morfologiczna. 10. Procesy słowotwórcze – klasyfikacje. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia zdalne na MS Teams. Omówienie wybranych zagadnień, przedstawianie problemów, wspólna analiza i dyskusja nad omawianymi kwestiami. Praca studenta z podręcznikiem w domu, przygotowanie do zajęć i do testów pisemnych, konsultacje z prowadzącym, przygotowanie prezentacji indywidualnych lub grupowych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wypowiedzi ustnych i aktywności studentów podczas zajęć, ich umiejętności rozwiązywania problemów oraz umiejętności pracy indywidualnej i w grupach; sprawdzanie pracy domowej oraz/lub prezentacji przygotowanych przez studentów. Jeden test pisemny na koniec semestru na platformie Moodle. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok filologii angielskiej, specjalność KMT |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.