Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [W3-PE-N2-2]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [W3-PE-N2-2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 29 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 27 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Bulska | ||||||||||||
Literatura: |
Bulska J, Środowisko rodzinne w trosce o zdrowie dziecka, AKAPIT, Toruń 2012 Bulska J, Budowanie kompetencji zdrowotnych ludzi w środowisku ich życia. AKAPIT, Toruń 2008, Woynarowska B (red.) Zdrowie i szkoła, PZWL Warszawa 2000. Woynarowska B.; Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, PWN Warszawa 2007 Woynarowska B.; Edukacja zdrowotna, PWN Warszawa 2017 Seligman M,; Optymizmu można się nauczyć. Jak zmienić swoje myślenie i swoje życie. Media Rodzinna, Poznań 1996 Czapiński J. (red.), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka., PWN, Warszawa 2005. Strelau J. i in., Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych. Podręcznik. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa 2005. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Uczeń w rodzinie Czynniki warunkujące zdrowie; zdrowie i dobrostan psychiczny, emocje i stres, optymizm Czynniki warunkujące zdrowie; poczucie tożsamości i własnej wartości, umiejętności życiowe, znaczenie wsparcia społecznego Edukacja żywieniowa Kwas foliowy – rola i zasadność suplementacji, komplikacje zdrowotne. Edukacja do dbałości o ciało (regularne mycie rak, dbałość o zęby, samokontrola masy ciała, samobadanie piersi i jąder, ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem, korzyści i zagrożenia związane z upiększaniem ciała Kwas foliowy – rola i zasadność suplementacji, komplikacje zdrowotne. Zagrożenie zdrowia chorobami cywilizacyjnymi – wybrane problemy; sercowo-naczyniowe, przewodu pokarmowego, psychiczne |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające i problemowe |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia będzie: • regularny udział w zajęciach w rzeczywistym czasie trwania zajęć (jedna nieobecność dozwolona • bieżące wykonywanie zadań cząstkowych • napisanie przynajmniej na poziomie dostatecznym sprawdzianu końcowego |
||||||||||||
Uwagi: |
M2EwiP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.