Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [W3-PE-N2-2] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [W3-PE-N2-2]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga sobota (nieparzyste), 17:15 - 18:45
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: 27
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Bulska
Literatura:

Bulska J, Środowisko rodzinne w trosce o zdrowie dziecka, AKAPIT, Toruń 2012

Bulska J, Budowanie kompetencji zdrowotnych ludzi w środowisku ich życia. AKAPIT, Toruń 2008,

Woynarowska B (red.) Zdrowie i szkoła, PZWL Warszawa 2000.

Woynarowska B.; Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, PWN Warszawa 2007

Woynarowska B.; Edukacja zdrowotna, PWN Warszawa 2017

Seligman M,; Optymizmu można się nauczyć. Jak zmienić swoje myślenie i swoje życie. Media Rodzinna, Poznań 1996

Czapiński J. (red.), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka., PWN, Warszawa 2005.

Strelau J. i in., Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych. Podręcznik. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa 2005.

Zakres tematów:

Uczeń w rodzinie

Czynniki warunkujące zdrowie; zdrowie i dobrostan psychiczny, emocje i stres, optymizm

Czynniki warunkujące zdrowie; poczucie tożsamości i własnej wartości, umiejętności życiowe, znaczenie wsparcia społecznego

Edukacja żywieniowa

Kwas foliowy – rola i zasadność suplementacji, komplikacje zdrowotne.

Edukacja do dbałości o ciało (regularne mycie rak, dbałość o zęby, samokontrola masy ciała, samobadanie piersi i jąder, ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem, korzyści i zagrożenia związane z upiększaniem ciała

Kwas foliowy – rola i zasadność suplementacji, komplikacje zdrowotne.

Zagrożenie zdrowia chorobami cywilizacyjnymi – wybrane problemy; sercowo-naczyniowe, przewodu pokarmowego, psychiczne

Metody dydaktyczne:

Metody podające i problemowe

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia będzie:

• regularny udział w zajęciach w rzeczywistym czasie trwania zajęć (jedna nieobecność dozwolona

• bieżące wykonywanie zadań cząstkowych

• napisanie przynajmniej na poziomie dostatecznym sprawdzianu końcowego

Uwagi:

M2EwiP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)