Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III W3-PE-MJS2-PPIW-5
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III W3-PE-MJS2-PPIW-5
Zajęcia semestr letni 2020/2021 (2020/2021L) (w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2021-03-02 09:45 : 11:15 sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego
2021-03-09 09:45 : 11:15 sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego
2021-03-16 09:45 : 11:15 sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego
2021-03-23 09:45 : 11:15 sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego
2021-03-30 09:45 : 11:15 sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 24
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Mirosław Kisiel
Literatura:

Podolska B., Muzyka w przedszkolu. Kraków 2008.

Kisiel M., Muzyka w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Katowice 2005.

Sacher W., Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci. Kraków 1999.

Ławrowski R., Rytm, muzyka i taniec w edukacji. Kraków 2003.

Frołowicz E., Aktywny uczeń w świecie muzyki. Gdańsk 2008.

Zakres tematów:

1. Przygotowanie i prezentacja utworów wokalnych (piosenek, rytmizacji tekstu, rytuału muzycznego itp.), utworów instrumentalnych (dzwonki chromatyczne, keyboard, "Wirtual piano", instrumenty perkusyjne, zabawki dźwiękowe itp.)

2. Opracowanie i prezentacja scenariuszy ćwiczeń muzycznych w kształceniu zintegrowanym.

3. Projektowanie zajęć umuzykalniających w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

4. Uwrażliwienie i kształcenie słuchu muzycznego z użyciem aplikacji internetowych.

5. Doskonalenie zapisu nutowego oraz własnych umiejętności w tworzeniu muzyki.

6. Kontynuacja pracy w zakresie odczytywania zapisu muzycznego.

7. Rozwijanie umiejętności percepcyjnych wartościowych utworów muzycznych.

Metody dydaktyczne:

Praca interaktywna w zakresie kształcenia w formie e-learningu.

Nauczanie zdalne na platformie Teams i/lub Moodle.

Metody i kryteria oceniania:

Poprawność przygotowania utworów muzycznych (piosenek, utworów instrumentalnych, recytacji rytmicznej itp.).

Opracowanie prezentacja scenariuszy ćwiczeń muzycznych w kształceniu zintegrowanym.

Zaprojektowanie zabawy muzycznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.