Metodyka pracy kuratora sądowego [06-PE-RT-S1-MPKS]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka pracy kuratora sądowego [06-PE-RT-S1-MPKS] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||
Prowadzący: | Marcin Jurczyk | ||||||||||||||
Literatura: |
1. Bałandynowicz A. (2006). Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa. Warszawa: Wydawnictwo Prawo i Polityka Gospodarcza. 2. Bałandynowicz A. (2007). Kuratela dla dorosłych – pomoc w przystosowaniu do życia w społeczeństwie, „Prokuratura i Prawo” 2007, nr 9, s. 5-28. 3. Bębas S. (2014). Metody i formy oddziaływań wychowawczych kuratorów sądowych, Lubelski Rocznik Pedagogiczny, T. XXXII, s. 130-147. 4. Chmielewska A., Janus-Dębska A., Rybicka G. (2021). Zawód kuratora sądowego w Polsce: praca, misja, pasja, przygoda? Wyda. Ekonomia i Środowisko. 5. Jadach K. (2011). Praca kuratora sądowego w sprawach rodzinnych, nieletnich i karnych. Poznań: UAM. 6. Kufel, J.P. (2011). Działalność kuratorów sądowych – rozważania w zakresie ustawodawstwa i praktyki, Studia Prawno-Ekonomiczne, T. LXXXIII, s. 133–148. 7. Kwadrans Ł. (2019). Diagnoza, planowanie, metodyka pracy rodzinnych kuratorów sądowych. Resocjalizacja Polska, nr 17, s. 165-182). 8. Opora R. (2011). Efektywność i możliwości jej oceny w instytucji kurateli sądowej, „Probacja”, nr 3, s. 65-72. 9. Osińska M. (2019). Diagnoza resocjalizacyjna w praktyce kuratorów sadowych, Lubelski rocznik pedagogiczny, T. XXXVIII , z. 2, s. 27-40. 10. Ostrowska K. (2008). Psychologia resocjalizacyjna. W kierunku nowej specjalności psychologii. Warszawa: Fiszka Edukacyjna. 11. Stasiak K. (2018). Zarys metodyki pracy kuratora sądowego. Warszawa: Wolters Kluwer. 12. Stasiak K. (red.) (2018). Zarys metodyki pracy kuratora sądowego, Wyda. Wolters Kluwer. 13. Stasiak K., Liszke W. (2014). Wychowawczo-zapobiegawcza funkcja dozoru, [w:] Zarys metodyki pracy kuratora sądowego, T. Jedynak, K. Stasiak (red.), Warszawa. 14. Stróżewski B. (2019). Instytucja kuratora sądowego w polskim wymiarze sprawiedliwości. Journal Of Modern Science, T. 2/41/2019, s. 249–272. 15. Węgliński A. (2013). Zasoby i kompetencje zawodowe kuratorów sądowych niezbędne w pracy z osobą dozorowaną z problemem alkoholowym, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” 2013, T. XXXII. 16. Zinkiewicz B. (2004). Instytucja kuratora sądowego w systemie opieki, profilaktyki i Resocjalizacji, Nauczyciel i Szkoła 3-4 (24-25), 97-103. Akty prawne: Ustawa z 27 lipca 2001 r. o kuratorach sądowych (Dz.U. Nr 98, poz. 1071 ze zm.). |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
1) Diagnoza resocjalizacyjna w praktyce kuratorów sądowych 2) Casework jako forma pracy kuratora sądowego 3) Groupwork jako forma pracy kuratora sądowego 4) Network jako forma pracy kuratora sadowego 5) Formy oddziaływań wychowawczych kuratorów sądowych 6) Metody pracy profilaktycznej kuratorów sądowych 7) Zakres kompetencji kuratorów sądowych (funkcje i zadania) 8) Pedagogiczne aspekty pracy kuratora sądowego 9) Metodyka pracy kuratorów rodzinnych 10) Resocjalizacja w środowisku otwartym 11) Struktura organizacyjna kuratorskiej służby sądowej 12) Geneza i rozwój instytucji kurateli dla dorosłych na świecie i w Polsce |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są przy pomocy metod i technik kształcenia na odległość. |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń na ocenę. KRYTERIA WYSTAWIENIA OCENY: 1) aktywność studenta 2) obecność studenta 3) ocena cząstkowa z pracy pisemnej 4) ocena cząstkowa z prezentacji multimedialnej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.