Muzykoterapia w pedagogice specjalnej [W3-PE-REW-S2-MwPS]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Muzykoterapia w pedagogice specjalnej [W3-PE-REW-S2-MwPS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 26 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sara Knapik-Szweda | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Knapik-Szweda S. 2020, Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem, Wydawnictwo Difin, Warszawa Konieczna-Nowak L. 2013. Wprowadzenie do muzykoterapii, Wydawnictwo Impuls, Kraków. Nordoff P., Robbins C. 1971. Music Therapy in Special Education, The John Day Company, New York. Nordoff P., Robbins C. 2008. Creative Music Therapy. A Guide to Fostering Clinical Musicianship, Barcelona Publishers, Gilsum. Stachyra K. 2012. Definiowanie i klasyfikacja muzykoterapii. W: Podstawy muzykoterapii, Stachyra K. 2012. Projektowanie i organizacja procesu terapii. W: Podstawy muzykoterapii, K. Stachyra (red.), UMCS, Lublin. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie teoretyczne do muzykoterapii 2. Relacja, muzyka, cele - omawianie istotnych aspektów w praktyce 3. Zastosowanie improwizacji w terapii 4. Zastosowanie odtwarzania w terapii 5. Zastosowanie tworzenia piosenek i aranżacji 6. Zastosowanie słuchania 7. Omawianie poszczególnych technik muzykoterapeutycznych na podstawie filmów z sesji |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia są prowadzone przy pomocy metod i technik kształcenia na odległość. Dyskusja, metody ekspresyjne, projekcyjne, praca w grupie |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student jest zobowiązany przygotować 3 aktywności muzykoterapeutyczne dla wybranej grupy osób, z zastosowaniem celów i potrzeb uczestników. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.