Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Muzykoterapia w pedagogice specjalnej [W3-PE-REW-S2-MwPS] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Muzykoterapia w pedagogice specjalnej [W3-PE-REW-S2-MwPS]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 26
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Sara Knapik-Szweda
Literatura:

Knapik-Szweda S. 2020, Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem, Wydawnictwo Difin, Warszawa

Konieczna-Nowak L. 2013. Wprowadzenie do muzykoterapii, Wydawnictwo Impuls, Kraków.

Nordoff P., Robbins C. 1971. Music Therapy in Special Education, The John Day Company, New York.

Nordoff P., Robbins C. 2008. Creative Music Therapy. A Guide to Fostering Clinical Musicianship, Barcelona Publishers, Gilsum.

Stachyra K. 2012. Definiowanie i klasyfikacja muzykoterapii. W: Podstawy muzykoterapii,

Stachyra K. 2012. Projektowanie i organizacja procesu terapii. W: Podstawy muzykoterapii, K. Stachyra (red.), UMCS, Lublin.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie teoretyczne do muzykoterapii

2. Relacja, muzyka, cele - omawianie istotnych aspektów w praktyce

3. Zastosowanie improwizacji w terapii

4. Zastosowanie odtwarzania w terapii

5. Zastosowanie tworzenia piosenek i aranżacji

6. Zastosowanie słuchania

7. Omawianie poszczególnych technik muzykoterapeutycznych na podstawie filmów z sesji

Metody dydaktyczne:

Zajęcia są prowadzone przy pomocy metod i technik kształcenia na odległość.

Dyskusja, metody ekspresyjne, projekcyjne, praca w grupie

Metody i kryteria oceniania:

Student jest zobowiązany przygotować 3 aktywności muzykoterapeutyczne dla wybranej grupy osób, z zastosowaniem celów i potrzeb uczestników.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)