Lektorat [06D-III-LEKT]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Lektorat [06D-III-LEKT] | ||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Izabela Olkuska | ||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa: British Council: “English for Academics,” Cambridge, 2015. literatura uzupełniająca: Bernard Seal: ”Academic Encounters”, CUP, 2008. Michael McCarthy: ”Academic Vocabulary in Use”, CUP, 2008. Anna I Bronisław Treger:”Psychology. Vocabulary in Use,” Wydawnictwo Poltext, 2016. |
||||||||
Zakres tematów: |
- Pogłębianie umiejętności komunikacyjnych: zabieranie głosu w dyskusji na temat przeczytanych tekstów, wyrażanie opinii, reagowanie na wypowiedzi, zgadzanie się/nie zgadzanie się. - Poznawanie słownictwa pedagogicznego na podstawie przeczytanych tekstów. - Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem (teksty akademickie), analiza informacji w złożonych tekstach. - Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (tematy akademickie). - Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim: organizacja informacji w tekście pisanym, parafraza informacji w eseju, streszczenie przeczytanego artykułu. - Przygotowanie wystąpienia ustnego (krótkiego wykładu) na tematy pedagogiczne/psychologiczne. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji). Praca na studenta (10 godz.): Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład, prezentacja, wykład). |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z testu leksykalnego (słownictwo pedagogiczne/psychologiczne i akademickie) - z krótkiego wykładu na tematy pedagogiczne/psychologiczne Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||
Uwagi: |
III ps/pe doktoranci z psychologii, pedagogiki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.