Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [W1-FNHT-S1-PNJH-3]
semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia 1,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [W1-FNHT-S1-PNJH-3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 1 [C1], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 2.48 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 35 |
Prowadzący: | Paulina Krawczyk |
Literatura: |
1. Álvarez, Myriam & Álvarez Martínez, M.a Ángeles (2013), Fórmulas y formas de la expresión escrita (Medio B1). Madrid: Anaya ELE. 2. Ávila, Fernando (2003), Cómo se escribe. Bogotá: Editorial Norma. 3. Ávila, Fernando (2013), Dónde va la coma. Bogotá: Icono Editorial. 4. Bustos, Alberto (2013), Manual de acentuación. Cáceres: Lengua-e. 5. Encinar, Ángeles (2007), Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa. 6. Fuentes Rodríguez, Catalina (2011), Guía práctica de Escritura y Redacción. Madrid: Editorial Espasa Libros. 7. Onieva Morales, Juan Luis (1991), Curso básico de redacción: de la oración al párrafo. Madrid: Editorial Verbum. 8. Peralta Casas, Lina & Soler Bejarano Francisco Alfonso (2014), Lenguaje Bogotá: Santillana. 9. VVAA (2015), Manual de expresión escrita en español. Gante: Academia Press. 10. Artículos de fuentes originales, materiales propios, ajenos y adaptados. |
Zakres tematów: |
1. Introducción al curso 2. Reglas de puntuación: coma, punto, punto y coma, dos puntos, puntos suspensivos: uso básico (teoría y ejercicios prácticos). 3. Reglas de puntuación: paréntesis, corchetes, exclamación, interrogación, comillas, raya, guion: uso básico (teoría y ejercicios prácticos). 4. Reglas de puntuación: ejercicios prácticos en textos. 5. Práctica de la narración: estructura del relato (planteamiento, desarrollo, clímax, desenlace), nexos y conectores que ordenan el texto narrativo. 6. Práctica de la narración: ejercicios escritos. 7. Práctica de la descripción: características lingüísticas y su función. 8. Práctica de la descripción: ejercicios escritos. 9. Práctica de la exposición: estructura de la exposición (introducción, cuerpo de la exposición, conclusión), nexos y conectores expositivos. 10. Práctica de la exposición: ejercicios escritos. |
Metody dydaktyczne: |
Teoretyczne przedstawienie poszczególnych zagadnień. Dyskusja. Rozwiązywanie ćwiczeń. Analiza i uzasadnianie rozwiązań. Wspólne poprawianie błędów. Wskazywanie na różnice pomiędzy j.polskim a j.hiszpańskim. Ćwiczenie omawianych zagadnień poprzez tłumaczenie poszczególnych przykładów w obu kierunkach. Praca indywidualna i zespołowa. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Wymagana jest obecność na zajęciach. Dozwolone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione (2 nb/30h). Podstawą usprawiedliwienia nieobecności jest zwolnienie lekarskie lub inny stosowny dokument okazany prowadzącemu najpóźniej na pierwszych zajęciach po ustaniu przyczyny nieobecności. 2. W ciągu semestru przeprowadzane są dwa kolokwia oraz kontrolne prace pisemne oceniane według następującej skali: 65% - 71% dst (3) 72% - 78% dst+ (3.5) 79% - 85% db (4) 86% - 92% db+ (4.5) 93% - 100% bdb (5) 3. Każde kolokwium oraz praca muszą być zaliczone. Nieobecność studenta w terminie przypadającym na kolokwium, która nie została poparta zwolnieniem lekarskim skutkuje oceną niedostateczną w danym terminie. W przypadku nieobecności usprawiedliwionej, termin podejścia do kolokwium wyznacza studentowi prowadzący. W razie uzyskania oceny niedostatecznej z kolokwium, studentowi przysługują dwa terminy poprawkowe, przy czym pierwszy z nich wyznaczany jest w terminie do dwóch tygodni od ogłoszenia wyników z danego kolokwium a drugi pod koniec semestru (w ostatnim tygodniu semestru lub pierwszym tygodniu sesji). W razie ostatecznego nieuzyskania zaliczenia, student nie podchodzi do egzaminu w sesji zimowej. W sesji zimowej poprawkowej studentowi przysługuje jedna poprawa każdego niezaliczonego wcześniej kolokwium. 4. Ocenę końcową przedmiotu stanowi średnia arytmetyczna ocen z przeprowadzonych kolokwiów i prac pisemnych wyliczona według skali: do 3,25 dst (3) 3,26 - 3,75 dst+ (3.5) 3,76 - 4,25 db (4) 4,26 - 4,75 db+ (4.5) od 4,76 bdb (5) |
Uwagi: |
język pisany - Język hiszpański- studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 3 sem. grupa B |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.