Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marzena Maciejko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Hugh Dellar, Andrew Walkley Outcomes upper intermediate 2nd edition, National Geographic Learning, Cengage Learning 2016, Student’s Book, Workbook -Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011 Literatura uzupełniająca: - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010 -J.Dooley, V.Evans : Grammarway 3&4 Express Publishing 2016 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora eWorkbook B2: el.us.edu.pl/spnjo - dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-3 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning) 1. Wypowiadanie się na temat obecnych oraz przeszłych przyzwyczajeń i nawyków: wykorzystanie struktur „tend to”, „used to” oraz wyrażeń dotyczących ich częstotliwości (np.: not as much as, all the time, as a rule, hardly ever). 2. Rozmowa o filmach, muzyce, książkach - zastosowanie przymiotników i przysłówków (np.: over-the top, gripping, catchy; absolutely amazing), uzyskiwanie efektu emfazy poprzez powtórzenia, uprzejme niezgadzanie się z usłyszaną opinią („It’s not my kind of thing”, „I’m not that keen on…”). 3. Formułowanie opinii na temat sztuki: opisywanie obrazów z wykorzystaniem przymiotników (np.: atmospheric, conventional, abstract) oraz z czasownikiem look (look like, look as if), identyfikowanie różnic pomiędzy przymiotnikami i przysłówkami w strukturach zdaniowych. 4. Wyszukiwanie i dzielenie się szczegółowymi informacjami na podstawie tekstu „Heard it all before” oraz opisów fabuł filmów, zastosowanie w opisach wyrażeń „It’s basically about”, „Anyway”, „And then...”. 5. Opisywanie budynków i miejsc z zastosowaniem różnych kategorii czasowników i przymiotników (przymiotników pozytywnych np.: affluent, up-and-coming lub negatywnych np.: hideous, deprived), użycie zdań względnych definiujących i niedefiniujących. 6. Reagowanie na wypowiedź rozmówcy: wykorzystanie synonimów dla potwierdzenia usłyszanej opinii ( „These houses look great!”, „ Yeah, they are amazing”). 7. Formułowanie wypowiedzi na temat festiwali i festynów na podstawie tekstu o karnawale w Wenecji. Zastosowanie terminologii i kolokacji nawiązujących do tematu (np.: hold a parade, take part in a parade). 8. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: rozmowa o wyborze miejsc wartych zobaczenia na wakacjach lub w swoim miejscu zamieszkania, wprowadzenie frazeologii związanej z ww. tematyką oraz zastosowanie kolokwializmów (na przykład: „Give me a bell” „Suit yourself”). 9. Wypowiadanie się na temat zdarzeń przyszłych z wykorzystaniem formy: „to be going to”, „will”, czasu Present Simple i Present Continuous oraz wyrażeń „to be bound to”, „to be due to”. 10. Zastosowanie terminologii dotyczącej przedmiotów pożytecznych i przedmiotów codziennego użytku: kategoryzowanie słownictwa, na przykład jako należące do The office, Clothes, DIY, opisywanie przeznaczenia danego przedmiotu. 11. Dyskusja na temat kolekcjonowania przedmiotów i problemów z tym związanych na podstawie tekstu „I am... Mr Trebus”, rozwinięcie leksyki w oparciu o przyrostki (np.: -al, -ion, -ness, -ity, -ise) oraz transformacje wyrazowe. 12. Poszerzenie słownictwa poprzez opisywanie problematycznych doświadczeń z przedmiotami (np.: fall apart, come off, have a leak, refund, compensation), ćwiczenie wymowy (linking sounds), dawanie rad i wyrażanie żalu, że coś się wydarzyło, z zastosowaniem konstrukcji z czasownikiem modalnym i formą past participle (should/ should have). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
30 godzin kontaktowych Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 30 godzin pracy własnej Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny) - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Przyrodniczych: Biologia, Biotechnologia, Ochrona środowiska. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.