Scientific English 2 [20-SD-S3-AC.ENGLISH2]
semestr letni 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Scientific English 2 [20-SD-S3-AC.ENGLISH2] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dariusz Kajewski, Seweryn Kowalski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
materiały przekazane na platformie MS Teams |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rodzaje gatunków akademickich i ich specyfika (opracowania monograficzne, artykuły w periodykach, rozdziały prac zbiorowych, redakcje prac, recenzje, postery, sprawozdania itp.) 2. Pozyskiwanie źródeł do badań. 3. Porządkowanie i przechowywanie informacji. 4. Proces twórczy (pisanie, systematyczność, styl akademicki, słownictwo akademickie) 5. Pisanie artykułu naukowego (struktura, tytuł, abstrakt, słowa kluczowe, wprowadzenie, metodologia, argumentacja i wnioski, podziękowania, przypisy cząstkowe i końcowe, lista cytowanych źródeł). 6. Proces publikowania artykułu lub innej formy akademickiej (wybór wydawnictwa, czasopisma, sposób aplikowania, wybór formatowania, list do redakcji, recenzenci i recenzje, sposób odpowiedzi na recenzje, korekta artykułu, odrzucenie tekstu i co dalej?) 7. Prezentowanie wyników badań na konferencjach naukowych (przygotowanie referatu i abstraktu wystąpienia, prezentacja multimedialna i jej efektywność, nawiązywania kontaktów z badaczami w trakcie konferencji, przygotowanie artykułu do tomu pokonferencyjnego) 8.Przygotowanie krótkiego filmu prezentującego różne problemy i zagadnienia naukowe |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Seminarium 'Scientific English' prowadzone jest w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta (metoda Krebsa). Ćwiczenia prowadzone są przede wszystkim z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. W ramach pracy własnej student przyswaja i utrwala zadany materiał, przygotowuje formy ustne i pisemne, uczestniczy w interaktywnych zadaniach w trakcie kursu; pracuje z zasobami kursu i literaturą uzupełniającą; przygotowuje się do wygłoszenia prezentacji i sprawdzianu końcowego z zakresu materiału kursu oraz opracowania artykułu naukowego i jego zgłoszenie do wybranego periodyku naukowego. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
udział w zajęciach oraz ocena za prezentację i przegotowane materiały |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
physical sciences, materials engineering |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.