Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy [W3-PE-MJN-PPiW-Jo2] semestr letni 2020/2021
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język obcy [W3-PE-MJN-PPiW-Jo2]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Podręcznik: Oxenden, C; Latham-Koenig, C (2014). New English File Third Edition

Multipack A Pre-Intermediate

Literature uzupełniająca:

1. Murphy, R (2013). Essential grammar in use, Cambridge University Press.

2. Matasek, M (1996). Gramatyka I słownictwo angielskie w ćwiczeniach, Altravox Press.

3. Swan, M; Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course Basic, Oxford University Press.

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

oraz kurs „Practice Makes Perfect”:

http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=29

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 2B – 3C podręcznika English File Third Edition Multipack A, poziom pre-intermediate

1. Opisywanie sytuacji przeszłej przy użyciu czasu Past Continuous; zastosowanie spójników i wyrażeń sekwencyjnych (np. „suddenly, when, one evening, suddenly”). Poszerzenie leksyki z zakresu wyrażeń frazeologicznych (np. „have a good time, invite sb to dinner”). Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu – sonda uliczna na temat wakacji.

2. Formułowanie wypowiedzi na temat planów podróży i marzeń z zastosowaniem wyrażenia „to be going to”. Poszerzenie leksyki z zakresu tematu „lotnisko”. Doskonalenie użycia czasu Present Continuous dla wyrażania przyszłych planów . Nabycie umiejętności wyrażania daty przyszłego spotkania (dzień, miesiąc, rok) w mowie i piśmie. Poszerzenie leksyki z zakresu wyrażeń przyimkowych (np. „pay for”, fall in love with”).

3. Rozwijanie umiejętności definiowania osób i miejsc z zastosowaniem zdań przydawkowych (typ definiujący) – utrwalenie spójników „who, which, where, whose”.

4. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w kontekście sytuacji codziennych – „wizyta w restauracji”.

5. Utrwalenie materiału – ćwiczenia gramatyczne, leksykalne oraz komunikacyjne (dialog, dyskusja w grupie) nawiązujące do zrealizowanego materiału ).

Metody dydaktyczne:

metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 20

liczba godzin pracy własnej studenta 40

opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 2 testów leksykalno-gramatycznych na semestr,

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych,

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

W trybie nauczania zdalnego student zobowiązany jest do dysponowania sprzętem zapewniającym bezpośrednią interakcję audio-wideo lub audio z prowadzącym i pomiędzy uczestnikami zajęć w czasie rzeczywistym.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)