Język obcy [W3-PE-MJN-PPiW-Jo2]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język obcy [W3-PE-MJN-PPiW-Jo2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 11:15
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Iwona Mrozińska |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: Podręcznik: Oxenden, C; Latham-Koenig, C (2014). New English File Third Edition Multipack A Pre-Intermediate Literature uzupełniająca: 1. Murphy, R (2013). Essential grammar in use, Cambridge University Press. 2. Matasek, M (1996). Gramatyka I słownictwo angielskie w ćwiczeniach, Altravox Press. 3. Swan, M; Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course Basic, Oxford University Press. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 oraz kurs „Practice Makes Perfect”: http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=29 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 2B – 3C podręcznika English File Third Edition Multipack A, poziom pre-intermediate 1. Opisywanie sytuacji przeszłej przy użyciu czasu Past Continuous; zastosowanie spójników i wyrażeń sekwencyjnych (np. „suddenly, when, one evening, suddenly”). Poszerzenie leksyki z zakresu wyrażeń frazeologicznych (np. „have a good time, invite sb to dinner”). Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu – sonda uliczna na temat wakacji. 2. Formułowanie wypowiedzi na temat planów podróży i marzeń z zastosowaniem wyrażenia „to be going to”. Poszerzenie leksyki z zakresu tematu „lotnisko”. Doskonalenie użycia czasu Present Continuous dla wyrażania przyszłych planów . Nabycie umiejętności wyrażania daty przyszłego spotkania (dzień, miesiąc, rok) w mowie i piśmie. Poszerzenie leksyki z zakresu wyrażeń przyimkowych (np. „pay for”, fall in love with”). 3. Rozwijanie umiejętności definiowania osób i miejsc z zastosowaniem zdań przydawkowych (typ definiujący) – utrwalenie spójników „who, which, where, whose”. 4. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w kontekście sytuacji codziennych – „wizyta w restauracji”. 5. Utrwalenie materiału – ćwiczenia gramatyczne, leksykalne oraz komunikacyjne (dialog, dyskusja w grupie) nawiązujące do zrealizowanego materiału ). |
Metody dydaktyczne: |
metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 20 liczba godzin pracy własnej studenta 40 opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 2 testów leksykalno-gramatycznych na semestr, - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych, - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
W trybie nauczania zdalnego student zobowiązany jest do dysponowania sprzętem zapewniającym bezpośrednią interakcję audio-wideo lub audio z prowadzącym i pomiędzy uczestnikami zajęć w czasie rzeczywistym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.