Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka z tutoringiem (edukacja włączająca) [W3-PC-MJS-PS3-9] semestr zimowy 2021/2022
Praktyka, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka z tutoringiem (edukacja włączająca) [W3-PC-MJS-PS3-9]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Monika Burzyńska, Agnieszka Lewko
Literatura:

iteratura obowiązkowa:

Bełza-Gajdzica M., Gajdzica Z. (red.), (2016): Inkluzja edukacyjna: idee, teorie, koncepcje, modele edukacji włączającej a wybrane aspekty praktyki edukacyjnej. Wydawnictwo UŚ, Katowice.

Gajdzica Z. (2020): Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej : nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury szkoły inkluzyjnej. Wydawnictwo UŚ, Katowice.

Guz S., (2015): Edukacja w systemie Montessori: wybrane obszary kształcenia. T. 1, 2. Wydawnictwo UMCS, Lublin.

Polk Lillard P., (2019): Montessori. Nowoczesne podejście. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk.

Skjöld Wennerström K., Bröderman Smeds M. (2009): Pedagogika Montessori w przedszkolu i szkole. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.

Literatura uzupełniająca:

Badura-Strzelczyk G., (2008): Pomóż mi policzyć to samemu: matematyka w ujęciu Marii Montessori od lat trzech do klasy trzeciej. Wydawnictwo Nowik, Opole.

Bednarczuk B., (2007): Dziecko w klasie Montessori: odniesienia teoretyczne i praktyczne. Wydawnictwo UMCS, Lublin.

Guz S. (red.), (2005): Rozwój i edukacja dziecka: szanse i zagrożenia. Wydawnictwo UMCS, Lublin.

Miksza M. (red.), (2015): Język oknem na świat - edukacja językowa w pedagogice Marii Montessori. Wydawnictwo Palatum, Łódź.

Zakres tematów:

1. Omówienie zasad organizacji zajęć i wymogów związanych z pracą zaliczeniową.

2. Przedstawienie podstaw prawnych, struktury organizacyjnej placówki, zadań. podstaw metodyki pracy z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w okresie pandemii.

3-16. Obserwacja zajęć, spotkania z pracownikami placówek.

17-27. Tutoriale indywidualne i zespołowe - rozmowa nt. zaobserwowanych sytuacji, rozwiązywanie problemów dotyczących realizacji zespołowego projektu.

28-30. Prezentacja i ocena zespołowych projektów. Dyskusja nt. procesu inkluzji w placówkach szkolnych. Podsumowanie zajęć.

Metody dydaktyczne:

metoda asymilacji wiedzy, metody praktyczne wspomagane analizą dokumentacji placówek i obserwacją uczestniczącą

Metody i kryteria oceniania:

Zespołowo opracowany projekt w formie portfolio dotyczący działalności placówki ze szczególnym uwzględnieniem realizacji założeń edukacji włączającej, pisemna analiza wyników obserwacji procesu inkluzji w zespole klasowym. Kryteria oceny: trafność doboru treści portfolio, rzeczowa przedstawienie zespołowego projektu, aktywny udział w dyskusji, merytoryczna argumentacja własnego stanowiska.

Rejestr frekwencji - student potwierdza swoją obecność nauczycielowi prowadzącemu praktykę. Student zobowiązany jest do uczestniczenia we wszystkich spotkaniach. Każda nieobecność powinna być odpracowana w terminie podanym w harmonogramie praktyk. Nieuzasadniona i nieodpracowana w innym terminie nieobecność skutkuje obniżeniem oceny z praktyki.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)