Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [W3-PE-MJS3-PPIW-13] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [W3-PE-MJS3-PPIW-13]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala 112
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 23
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Skibska
Literatura:

Cytowska B., Winczura B., Stawarski A. (red.), Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju. Impuls 2008.

Maciarz A., Uczniowie niepełnosprawni w szkole powszechnej. WSiP, Warszawa 1992.

Dykcik W. (red.) Pedagogika specjalna. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2006.

Skibska J. (red.) Diagnoza interdyscyplinarna Wybrane problemy. Impuls, Kraków 2017.

Skibska j. (red.) Terapia interdyscyplinarna. Wybrane problemy. Impuls, Kraków 2020

Smith D.D., Pedagogika specjalna. PWN, Warszawa 2009

Zakres tematów:

1. Opracowanie scenariusza zajęć grupowych – korekta zaburzeń rozwojowych występujących u dziecka z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi (nadpobudliwość impulsywność, deficyt uwagi)

2. Nauka prawidłowego trzymania narzędzi pisarskiego. Opracowanie zestawu ćwiczeń usprawniających motorykę ręki (elementy terapii ręki)

3. Opracowanie zestawu ćwiczeń z wykorzystaniem kanału wzrokowego oraz czuciowo-kinestetycznego – korekta trudności w czytaniu i pisaniu

4. Plan aktywności oraz procedura aktywności szkolnej (np. rozpakowanie plecaka) dla ucznia w spektrum autyzmu lub niepełnosprawnością intelektualną

5. Stymulacja słuchowa wg etapów wychowania słuchowego. Opracowanie zestawu ćwiczeń dla dziecka/ucznia z niedosłuchem lub Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego

6. Stymulacja funkcji poznawczych u dziecka/ucznia z mikrozaburzeniami mózgu – zestaw ćwiczeń usprawniających percepcję słuchową, wzrokową, motorykę manualną oraz uwagę

7. Opracowanie przykładowych ćwiczeń dal dziecka/ucznia z zaburzeniami mowy o typie afazji sensorycznej lub ekspresyjnej

Metody dydaktyczne:

- metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)

- metody problemowe

- metody zdalnego nauczania (platforma Moodle)

Metody i kryteria oceniania:

- opracowanie materiałów metodycznych

- opracowanie poszczególnych zagadnień (zadań) związanych z problematyką ćwiczeń

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)