Podstawy pedagogiki osób uzdolnionych i wybitnie zdolnych [W3-PC-MJS-PS3-15]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki osób uzdolnionych i wybitnie zdolnych [W3-PC-MJS-PS3-15] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 7 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Godawa | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Dyrda B., Motywowanie do nauki uczniów twórczo uzdolnionych / Beata Dyrda // W: Psychopedagogika działań twórczych / pod red. nauk. Krzysztofa J. Szmidta i Moniki Modrzejewskiej-Świgulskiej. – Kraków : Oficyna Wydaw. „Impuls”, 2005. Dyrda B., Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenie szkolne uczniów zdolnych : diagnoza i terapia / Beata Dyrda. – Kraków : „Impuls”, 2000. Fincher S., Kreatywna mandala. Artystyczna przygoda z odkrywaniem własnej jaźni. Wydawnictwo JK, Łódź 2008. Marek E., Problem dzieci zdolnych w pracy pedagogicznej nauczyciela / Elżbieta Marek // W: Pedagogika wobec przemian i reform oświatowych / red. nauk. Grażyna Miłkowska-Olejniczak i Kazimierz Uździcki. – Zielona Góra : Wydaw. WSP, 2000. Nęcka E., Trening twórczości. Polskie Towarzystwo Psychologiczne Pracownia Wydawnicza, Olsztyn 1992. Piotrowski E., Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych / Eugeniusz Piotrowski // W: Pedagogika specjalna : praca zbiorowa / pod red. Władysława Dykcika. – Wyd. 2 poszerz. i uaktual. – Poznań : Wydaw. Naukowe UAM, 2001. Smith D., Pedagogika Specjalna/ T.2 Wydawnictwo APS, Warszawa 2008. Suświłło M., Zdolności twórcze dziecka – modele i warunki ich rozwijania / Małgorzata Suświłło // W: Edukacja kreatywna / pod red. Ewy A. Zielińskiej. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2005 Szumski G., Dobór i kształcenie uczniów zdolnych : studium porównawcze o legitymizacji instytucji edukacyjnych / Grzegorz Szumski. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydaw. : Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 1995. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Umiejętności interpersonalne, autodiagnoza specjalnych zdolności. 2. Znani sawanci. 3. Jak wspierać ucznia zdolnego? Indywidualizacja kształcenia- działania praktyczne. 4. Trening twórczości (umiejętności interpersonalne, procesy motywacyjne, specjalne zdolności, przezwyciężanie przeszkód). 5. Kreatywność wizualna- tworzenie mandal. 6. Warsztaty edukacji twórczej z wykorzystaniem arteterapii. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody; podające, problemowe, prezentacja multimedialna |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium o charakterze opisowym obejmujące znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.