Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki osób uzdolnionych i wybitnie zdolnych [W3-PC-MJS-PS3-15] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy pedagogiki osób uzdolnionych i wybitnie zdolnych [W3-PC-MJS-PS3-15]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 7
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Godawa
Literatura:

Dyrda B., Motywowanie do nauki uczniów twórczo uzdolnionych / Beata Dyrda // W: Psychopedagogika działań

twórczych / pod red. nauk. Krzysztofa J. Szmidta i Moniki Modrzejewskiej-Świgulskiej. – Kraków : Oficyna Wydaw. „Impuls”, 2005.

Dyrda B., Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenie szkolne uczniów zdolnych : diagnoza i terapia / Beata Dyrda. – Kraków : „Impuls”, 2000.

Fincher S., Kreatywna mandala. Artystyczna przygoda z odkrywaniem własnej jaźni. Wydawnictwo JK, Łódź 2008.

Marek E., Problem dzieci zdolnych w pracy pedagogicznej nauczyciela / Elżbieta Marek // W: Pedagogika wobec przemian i reform oświatowych / red. nauk. Grażyna Miłkowska-Olejniczak i Kazimierz Uździcki. – Zielona Góra : Wydaw. WSP, 2000.

Nęcka E., Trening twórczości. Polskie Towarzystwo Psychologiczne Pracownia Wydawnicza, Olsztyn 1992.

Piotrowski E., Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych / Eugeniusz Piotrowski // W: Pedagogika specjalna : praca

zbiorowa / pod red. Władysława Dykcika. – Wyd. 2 poszerz. i uaktual. – Poznań : Wydaw. Naukowe UAM, 2001.

Smith D., Pedagogika Specjalna/ T.2 Wydawnictwo APS, Warszawa 2008.

Suświłło M., Zdolności twórcze dziecka – modele i warunki ich rozwijania / Małgorzata Suświłło // W: Edukacja kreatywna / pod red. Ewy A. Zielińskiej. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2005

Szumski G., Dobór i kształcenie uczniów zdolnych : studium porównawcze o legitymizacji instytucji edukacyjnych / Grzegorz Szumski. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydaw. : Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 1995.

Zakres tematów:

1. Umiejętności interpersonalne, autodiagnoza specjalnych zdolności.

2. Znani sawanci.

3. Jak wspierać ucznia zdolnego? Indywidualizacja kształcenia- działania praktyczne.

4. Trening twórczości (umiejętności interpersonalne, procesy motywacyjne, specjalne zdolności, przezwyciężanie przeszkód).

5. Kreatywność wizualna- tworzenie mandal.

6. Warsztaty edukacji twórczej z wykorzystaniem arteterapii.

Metody dydaktyczne:

metody; podające, problemowe, prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium o charakterze opisowym obejmujące znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu

Uwagi:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)