Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium [W3-PC-MJS-PS3-16] semestr letni 2021/2022
Proseminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proseminarium [W3-PC-MJS-PS3-16]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Proseminarium [P], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 112
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Sabina Pawlik
Literatura:

Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Piekarski, J.; Urbaniak-Zając, D.; Szmidt, K. J. (2010). Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki. Kraków: Impuls.

Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWN.

Kwieciński, Z.; Śliwerski, B. (2019). Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN.

Cervinkova, H. (2019). Antropogia i edukacja. Etnograficzne badania w tradycji amerykańskiej. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.

Gajdzica, Z. (2013). O roli i pozycji badacza w badaniach rzeczywistości szkoły specjalnej i integracyjnej. Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, (3), 9-19. https://doi.org/10.14746/ikps.2013.3.01.

Wołowicz, A. (2021). Paradygmat zignorowany. Macierzyństwo kobiet z niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa: Wydawnictwo UW.

Zakres tematów:

- Nurty filozoficzne, paradygmaty badawcze i strategie badań.

- Krytyczno-emancypacyjny i transformacyjny potencjał badań naukowych. Antropologia i edukacja: w stronę interdyscyplinarności i społecznego zaangażowania.

- Roli i pozycja badacza w badaniach z zakresu pedagogiki specjalnej.

- Podstawowe zasady przeprowadzania badań, dylematy i wybory etyczne na różnych etapach procesu badawczego.

- Plagiat i system antyplagiatowy.

- Prezentacja i omównie projektów badawczych.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, burza mózgów, praca z tekstem, gra dydaktyczna

Metody i kryteria oceniania:

ocena ciągła (frekwencja; bieżące przygotowanie do zajęć i aktywne uczestnictwo w zajęciach, m.in. analiza materiałów źródłowych, dyskusja); praca zaliczeniowa (przygotowanie pisemnej pracy proseminaryjnej - projektu badawczego).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)