Proseminarium [W3-PC-MJS-PS3-16]
semestr letni 2021/2022
Proseminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Proseminarium [W3-PC-MJS-PS3-16] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Proseminarium [P], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 112 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 14 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Sabina Pawlik | ||||||||||||||||
Literatura: |
Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Piekarski, J.; Urbaniak-Zając, D.; Szmidt, K. J. (2010). Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki. Kraków: Impuls. Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWN. Kwieciński, Z.; Śliwerski, B. (2019). Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Cervinkova, H. (2019). Antropogia i edukacja. Etnograficzne badania w tradycji amerykańskiej. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW. Gajdzica, Z. (2013). O roli i pozycji badacza w badaniach rzeczywistości szkoły specjalnej i integracyjnej. Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, (3), 9-19. https://doi.org/10.14746/ikps.2013.3.01. Wołowicz, A. (2021). Paradygmat zignorowany. Macierzyństwo kobiet z niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa: Wydawnictwo UW. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Nurty filozoficzne, paradygmaty badawcze i strategie badań. - Krytyczno-emancypacyjny i transformacyjny potencjał badań naukowych. Antropologia i edukacja: w stronę interdyscyplinarności i społecznego zaangażowania. - Roli i pozycja badacza w badaniach z zakresu pedagogiki specjalnej. - Podstawowe zasady przeprowadzania badań, dylematy i wybory etyczne na różnych etapach procesu badawczego. - Plagiat i system antyplagiatowy. - Prezentacja i omównie projektów badawczych. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, burza mózgów, praca z tekstem, gra dydaktyczna |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
ocena ciągła (frekwencja; bieżące przygotowanie do zajęć i aktywne uczestnictwo w zajęciach, m.in. analiza materiałów źródłowych, dyskusja); praca zaliczeniowa (przygotowanie pisemnej pracy proseminaryjnej - projektu badawczego). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.