Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 2, Język pisany 2 [W1-FA-NX-S1PNJ2-JP-2] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 2, Język pisany 2 [W1-FA-NX-S1PNJ2-JP-2]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 2.12
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Justyna Jajszczok
Literatura:

Bailey, S. (2011). Academic Writing. A Handbook for International Students. Third edition. London and New York: Routledge.

Bailey, S. (2015). Academic Writing. A Handbook for International Students. Fourth edition. London and New York: Routledge.

Berhman, C.H. (2003). Ready-to-Use Writing Proficiency Lessons and Activities. New York: Wiley & Sons.

Bullock, R., Weinberg, F. (2009) The Norton Field Guide to Writing. New York, London: W. W. Norton & Company.

Cory, H. (2000). Advanced Writing with English in Use. Oxford: Oxford University Press.

Evans, V. (2006). Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing.

Fawcett, S. (2012). Evergreen. A Guide to Writings with Readings. Ninth edition. Boston: Wadsworth.

Oshima, A., Hogue, A. (2006). Writing Academic English. Pearson/Longman.

Stephens, M. (2002). New Proficiency Writing. London: Longman.

https://owl.purdue.edu/owl/general_writing/index.html

Zakres tematów:

1. Krótkie formy narracyjne. Rola dialogu.

2. Styl formalny i nieformalny. Ćwiczenia leksykalne.

3. Esej narracyjny – plan i struktura.

4. Artykuł – elementy składowe (tytuł, wstęp i zakończenie) oraz kwestie do rozważenia.

5. Artykuł – struktura i styl.

6. Pisownia, interpunkcja i spójność tekstu – ćwiczenia.

7. Recenzja – plan i jego struktura.

8. Recenzja – ćwiczenia leksykalne.

9. Ćwiczenia ortograficzne.

10. Korekta błędów; analiza błędów leksykalnych, strukturalnych i stylistycznych.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia opierają się na:

- indywidualnych zadaniach pisemnych i pracy w grupie,

- zadaniach pisemnych poświęconym różnym gatunkom,

- ćwiczeniach interpunkcyjnych,

- analizie tekstu,

- kompozycji tekstu,

- ćwiczeniu umiejętności parafrazowania

- pracach pisemnych.

W zależności od sytuacji zajęcia mogą odbywać się online.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie systematycznej oceny umiejętności pisania i prac pisemnych przygotowanych przez studenta:

- krótsze zadania wykonywane na zajęciach;

- prace pisemne przygotowywane w czasie zajęć (1 godz.);

- kolokwia pisane podczas zajęć (30 minut).

Aby uzyskać ocenę pozytywną, student musi napisać cztery 1-godzinne zadania (opowiadanie, esej narracyjny, artykuł, recenzję) oraz napisać dwa 30-minutowe testy (test gramatyczno-leksykalny i test składający się z błędnych zdań do poprawy).

Zadania pisemne są oceniane pod kątem:

- treści (dobór argumentów, klarowność i spójność wypowiedzi),

- języka (dokładność, klarowność, różnorodność struktur językowych).

Test gramatyczno-leksykalny będzie opierał się na WSZYSTKICH materiałach udostępnionych przez prowadzącego (nie tylko tych omówionych na zajęciach). Test składający się z błędnych zdań do poprawy stworzony będzie na podstawie prac studentów (wybór niepoprawnych zdań napisanych przez studentów podczas zajęć).

Poprawy prac pisemnych są dopuszczalne, ale nie obowiązkowe.

O ile nie zaznaczono inaczej, wszystkie zadania i sprawdziany będą pisane na zajęciach.

Ocena na zakończenie kursu jest średnią z sześciu ocen uzyskanych za zadania i testy.

Egzamin odbędzie się w czerwcu i będzie składał się z jednego wybranego przez studenta zadania pisemnego (do wyboru będzie esej narracyjny, artykuł i recenzja). Ocena końcowa z kursu (EGZAMIN w USOS) będzie obliczana w następujący sposób: 50% oceny z ćwiczeń i 50% oceny z egzaminu.

W zależności od sytuacji ocena może być przeprowadzona online.

Uwagi:

I rok filologii angielskiej, specjalność nauczycielska z językiem niemieckim

Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Niezależnie od usprawiedliwienia, wszystkie prace pisemne należy złożyć jak najszybciej (zgodnie z indywidualnie wyznaczonym terminem); testy również muszą zostać napisane w indywidualnie wyznaczonym terminie.

Materiały do zajęć będą udostępniane przed zajęciami w repozytorium w kanale MS Teams. Proszę przynieść je ze sobą na zajęcia.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)