Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 2, Język pisany 2 [W1-FA-NX-S1PNJ2-JP-2]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 2, Język pisany 2 [W1-FA-NX-S1PNJ2-JP-2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 2.12 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Justyna Jajszczok |
Literatura: |
Bailey, S. (2011). Academic Writing. A Handbook for International Students. Third edition. London and New York: Routledge. Bailey, S. (2015). Academic Writing. A Handbook for International Students. Fourth edition. London and New York: Routledge. Berhman, C.H. (2003). Ready-to-Use Writing Proficiency Lessons and Activities. New York: Wiley & Sons. Bullock, R., Weinberg, F. (2009) The Norton Field Guide to Writing. New York, London: W. W. Norton & Company. Cory, H. (2000). Advanced Writing with English in Use. Oxford: Oxford University Press. Evans, V. (2006). Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing. Fawcett, S. (2012). Evergreen. A Guide to Writings with Readings. Ninth edition. Boston: Wadsworth. Oshima, A., Hogue, A. (2006). Writing Academic English. Pearson/Longman. Stephens, M. (2002). New Proficiency Writing. London: Longman. https://owl.purdue.edu/owl/general_writing/index.html |
Zakres tematów: |
1. Krótkie formy narracyjne. Rola dialogu. 2. Styl formalny i nieformalny. Ćwiczenia leksykalne. 3. Esej narracyjny – plan i struktura. 4. Artykuł – elementy składowe (tytuł, wstęp i zakończenie) oraz kwestie do rozważenia. 5. Artykuł – struktura i styl. 6. Pisownia, interpunkcja i spójność tekstu – ćwiczenia. 7. Recenzja – plan i jego struktura. 8. Recenzja – ćwiczenia leksykalne. 9. Ćwiczenia ortograficzne. 10. Korekta błędów; analiza błędów leksykalnych, strukturalnych i stylistycznych. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia opierają się na: - indywidualnych zadaniach pisemnych i pracy w grupie, - zadaniach pisemnych poświęconym różnym gatunkom, - ćwiczeniach interpunkcyjnych, - analizie tekstu, - kompozycji tekstu, - ćwiczeniu umiejętności parafrazowania - pracach pisemnych. W zależności od sytuacji zajęcia mogą odbywać się online. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie systematycznej oceny umiejętności pisania i prac pisemnych przygotowanych przez studenta: - krótsze zadania wykonywane na zajęciach; - prace pisemne przygotowywane w czasie zajęć (1 godz.); - kolokwia pisane podczas zajęć (30 minut). Aby uzyskać ocenę pozytywną, student musi napisać cztery 1-godzinne zadania (opowiadanie, esej narracyjny, artykuł, recenzję) oraz napisać dwa 30-minutowe testy (test gramatyczno-leksykalny i test składający się z błędnych zdań do poprawy). Zadania pisemne są oceniane pod kątem: - treści (dobór argumentów, klarowność i spójność wypowiedzi), - języka (dokładność, klarowność, różnorodność struktur językowych). Test gramatyczno-leksykalny będzie opierał się na WSZYSTKICH materiałach udostępnionych przez prowadzącego (nie tylko tych omówionych na zajęciach). Test składający się z błędnych zdań do poprawy stworzony będzie na podstawie prac studentów (wybór niepoprawnych zdań napisanych przez studentów podczas zajęć). Poprawy prac pisemnych są dopuszczalne, ale nie obowiązkowe. O ile nie zaznaczono inaczej, wszystkie zadania i sprawdziany będą pisane na zajęciach. Ocena na zakończenie kursu jest średnią z sześciu ocen uzyskanych za zadania i testy. Egzamin odbędzie się w czerwcu i będzie składał się z jednego wybranego przez studenta zadania pisemnego (do wyboru będzie esej narracyjny, artykuł i recenzja). Ocena końcowa z kursu (EGZAMIN w USOS) będzie obliczana w następujący sposób: 50% oceny z ćwiczeń i 50% oceny z egzaminu. W zależności od sytuacji ocena może być przeprowadzona online. |
Uwagi: |
I rok filologii angielskiej, specjalność nauczycielska z językiem niemieckim Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Niezależnie od usprawiedliwienia, wszystkie prace pisemne należy złożyć jak najszybciej (zgodnie z indywidualnie wyznaczonym terminem); testy również muszą zostać napisane w indywidualnie wyznaczonym terminie. Materiały do zajęć będą udostępniane przed zajęciami w repozytorium w kanale MS Teams. Proszę przynieść je ze sobą na zajęcia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.