Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium 4 [W3-PE-RT3-S1-1] semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium 4 [W3-PE-RT3-S1-1]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala 220
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Jurczyk
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Babbie E. (2004, 2013). Badania społeczne w praktyce. Warszawa.

2. Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa.

3. Creswell J.W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Wyda. UJ: Kraków

Literatura uzupełniająca:

1. Brzeziński J. (2004). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa.

2. Łobocki M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków.

3. Nowak S. (2011, 2020). Metodologia badań społecznych. Warszawa.

4. Palka S. (1998). Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków.

5. Palka S. (2006). Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna. Gdańsk.

6. Pilch T. (1998). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa.

7. Goriszowski W. (2006). Podstawy metodologiczne badań pedagogicznych. WSP: Warszawa.

8. Sołoma L. (1998). Metody i techniki badań pedagogicznych. WSP: Olsztyn.

9. Sztumski, J. (2005). Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice: Wyda. Śląsk.

Zakres tematów:

1) Analiza dokumentów urzędowych i ich przydatność w badaniach pedagogicznych

2) Analiza dokumentów osobistych i ich przydatność w badaniach jakościowych

3) Analiza wytworów działania np. dzieci czy uczniów, w tym analiza rysunku dziecka

4) Charakterystyka metody indywidualnych przypadków

5) Tworzenie wykresów oraz tabel

6) Analiza jakościowa i ilościowa danych empirycznych.

Metody dydaktyczne:

Metoda podawcza oraz indywidualna dyskusja w oparciu o zebrany materiał empiryczny przez studenta.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie końcowej podlega całość złożonej pracy dyplomowej ze szczególnym uwzględnieniem zaangażowania studenta w proces systematycznego tworzenia i składania poszczególnych części pracy uwzględniających wszelkie sugestie, korekty promotora, indywidualną pracę studenta, przestrzeganie standardów edytorskich odpowiadającym pracom dyplomowym w Uniwersytecie Śląskim, samodzielną analizę zebranego materiału empirycznego, jakość merytoryczną tekstu, poprawne wnioskowanie w oparciu o zebrany materiał empiryczny.

Kryteria oceny końcowej:

1) Praca dyplomowa złożona w całości uwzględniająca w.w. aspekty

2) Obecność na zajęciach

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)