Moduł seminaryjny 4 [W3-PE-RP6-S1-1]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Moduł seminaryjny 4 [W3-PE-RP6-S1-1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala 220 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 14 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marcin Jurczyk | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Babbie E. (2004, 2013). Badania społeczne w praktyce. Warszawa. 2. Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa. 3. Creswell J.W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Wyda. UJ: Kraków Literatura uzupełniająca: 1. Brzeziński J. (2004). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa. 2. Łobocki M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków. 3. Nowak S. (2011, 2020). Metodologia badań społecznych. Warszawa. 4. Palka S. (1998). Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków. 5. Palka S. (2006). Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna. Gdańsk. 6. Pilch T. (1998). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa. 7. Goriszowski W. (2006). Podstawy metodologiczne badań pedagogicznych. WSP: Warszawa. 8. Sołoma L. (1998). Metody i techniki badań pedagogicznych. WSP: Olsztyn. 9. Sztumski, J. (2005). Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice: Wyda. Śląsk. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1) Analiza dokumentów urzędowych i ich przydatność w badaniach pedagogicznych 2) Analiza dokumentów osobistych i ich przydatność w badaniach jakościowych 3) Analiza wytworów działania np. dzieci czy uczniów, w tym analiza rysunku dziecka 4) Charakterystyka metody indywidualnych przypadków 5) Tworzenie wykresów oraz tabel 6) Analiza jakościowa i ilościowa danych empirycznych. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda podawcza oraz indywidualna dyskusja w oparciu o zebrany materiał empiryczny przez studenta. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie końcowej podlega całość złożonej pracy dyplomowej ze szczególnym uwzględnieniem zaangażowania studenta w proces systematycznego tworzenia i składania poszczególnych części pracy uwzględniających wszelkie sugestie, korekty promotora, indywidualną pracę studenta, przestrzeganie standardów edytorskich odpowiadającym pracom dyplomowym w Uniwersytecie Śląskim, samodzielną analizę zebranego materiału empirycznego, jakość merytoryczną tekstu, poprawne wnioskowanie w oparciu o zebrany materiał empiryczny. Kryteria oceny końcowej: 1) Praca dyplomowa złożona w całości uwzględniająca w.w. aspekty 2) Obecność na zajęciach |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.