Seminarium magisterskie z historii 3 [W1-HI-S2-SM(C)]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie z historii 3 [W1-HI-S2-SM(C)] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Kluczek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: stosownie do tematu konkretnej pracy magisterskiej Zalecana literatura uzupełniająca: Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1978 Szymański J., Nauki pomocnicze historii, Warszawa 2004 Topolski J., Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1996 Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1984 Topolski J., Wprowadzenie do historii, Poznań 1998, 2001 Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, t.1-2, red. E. Wipszycka, Warszawa 1985, 1986 Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, t. I/II, Źródłoznawstwo starożytności klasycznej, red. E. Wipszycka, Warszawa 2001 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Na bieżąco są dyskutowane problemy wyłaniające się w toku poszukiwań źródeł, ich specyfiki i rozumienia, a także w toku poszukiwań literatury przedmiotu, a także analizowane i interpretowane wybrane fragmenty źródeł - zgodnie z indywidualnymi tematami realizowanych przez Seminarzystów. W ramach każdych zajęć przewidziany jest czas na indywidualne konsultacje, służące zwłaszcza pogłębianiu umiejętności analizy i interpretowania materiału źródłowego, oraz dyskusji nad kluczowymi w danym momencie wątkami podejmowanymi w przygotowywanych pracach. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda problemowa; dyskusja; analiza i interpretacja materiałów źródłowych, ewentualne ich tłumaczenia; analiza problemów badawczych pod kątem ich atrakcyjności jako tematów prac magisterskich |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową (semestralną) składa się: – bieżące przygotowanie do zajęć, ocenie podlegają: doskonalenie umiejętności warsztatowych - praca ze źródłami, ich analiza i interpretacja, umiejętność formułowania problemów badawczych, wyszukiwania literatury przedmiotu, – postęp w tworzeniu pracy magisterskiej: oddane dwie cząstki przygotowywanej pracy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Seminarium z historii starożytnej 3 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.