Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401] semestr zimowy 2021/2022
seminarium, grupa nr 10

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 10 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 11
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Lidia Baran
Strona domowa grupy: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=1605
Literatura:

Literatura podstawowa:

Andrews, G., Cuijpers, P., Craske, M. G., McEvoy, P., Titov, N. (2010). Computer therapy for the anxiety and depressive disorders is effective, acceptable and practical health care: a meta-analysis. PloS one, 5(10), e13196.

Heron, K. E., Smyth, J. M. (2010). Ecological momentary interventions: incorporating mobile technology into psychosocial and health behaviour treatments. British journal of health psychology, 15(1), 1-39.

Lattie, E. G., Nicholas, J., Knapp, A. A., Skerl, J. J., Kaiser, S. M., Mohr, D. C. (2020). Opportunities for and tensions surrounding the use of technology-enabled mental health services in community mental health care. Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research, 47(1), 138-149.

Luxton, D. D., McCann, R. A., Bush, N. E., Mishkind, M. C., & Reger, G. M. (2011). mHealth for mental health: Integrating smartphone technology in behavioral healthcare. Professional Psychology: Research and Practice, 42(6), 505-512.

Olff, M. (2015). Mobile mental health: a challenging research agenda. European Journal of Psychotraumatology, 6(1), 27882.

Vilardaga, R., Bricker, J. B., & McDonell, M. G. (2014). The promise of mobile technologies and single case designs for the study of individuals in their natural environment. Journal of Contextual Behavioral Science, 3(2), 148-153.

Literatura dodatkowa:

Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: SEDNO. Wydawnictwo Akademickie.

Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji. Warszawa: SEDNO. Wydawnictwo Akademickie.

Bedyńska, S., Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: SEDNO. Wydawnictwo Akademickie.

Field, A. (2016). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. Glasgow: SAGE Publications.

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri.

Hayes, A. F. (2013). Introduction to Mediation, Moderation, and Conditional Process Analysis: A Regression-Based Approach. New York, NJ: Guilford Press.

Dodatkowa literatura podawana na bieżąco i wybierana przez studentów zgodnie z ich zainteresowaniami badawczymi.

Zakres tematów:

W trakcie seminarium poruszane będą zagadnienia:

1. Technologii w funkcjonowaniu człowieka.

2. Technologii w interwencjach psychologicznych.

3. Technologii w badaniach różnic indywidualnych, par oraz elastyczności psychologicznej.

4. Prowadzenia badań naukowych: źródła wiedzy naukowej, poszukiwanie pomysłu na badania, sposoby analizy literatury.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja grupowa. Analiza materiałów. Prezentowanie pracy własnej.

Praca własna studenta:

Analiza literatury. Przygotowanie propozycji badań własnych. Prezentowanie wyników pracy własnej. Poszerzanie wiedzy o prowadzeniu badań naukowych.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem podejścia do zaliczenia jest obecność na zajęciach.

Zadania do wykonania:

Przygotowanie referatu, zaprezentowanie tematyki badań własnych oraz przedstawienie problemu badań własnych.

Referat

Prezentacja ustna tematu/zagadnienia teoretycznego, które stanowi przedmiot zainteresowania studenta. Ocenie podlegać będzie odniesienie do literatury, podsumowanie dotychczasowej wiedzy w danym temacie, wyciąganie wniosków z przeprowadzonych dotychczas badań empirycznych oraz zarysowanie obszarów dalszych badań.

Zaprezentowanie tematyki badań własnych

Prezentacja usta wybranego tematu badań własnych. Ocenie podlegać będzie odniesienie do teorii i dotychczasowych badań, uargumentowanie potrzeby prowadzenia badań w danym temacie oraz umiejętność jasnego komunikowania swoich pomysłów i stosowania języka naukowego.

Przedstawienie problemu badań własnych

Pisemna prezentacja problematyki badań własnych zgodnie z udostępnionym wzorem oraz z zastosowaniem standardów APA.

Ocena:

Przygotowane prace są oceniane przez prowadzącego, a ocena na koniec semestru stanowi średnią z ocen cząstkowych.

Skala dla oceny końcowej:

3,00 do 3,25 - dostateczny

3,26 do 3,75 - dostateczny plus

3,76 do 4,25 - dobry

4,26 do 4,60 - dobry plus

4,61 do 5,00 - bardzo dobry

Terminy zaprezentowania i złożenia pracy własnej podawane są z wyprzedzeniem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)