Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 10
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 11 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Lidia Baran |
Strona domowa grupy: | https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=1605 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Andrews, G., Cuijpers, P., Craske, M. G., McEvoy, P., Titov, N. (2010). Computer therapy for the anxiety and depressive disorders is effective, acceptable and practical health care: a meta-analysis. PloS one, 5(10), e13196. Heron, K. E., Smyth, J. M. (2010). Ecological momentary interventions: incorporating mobile technology into psychosocial and health behaviour treatments. British journal of health psychology, 15(1), 1-39. Lattie, E. G., Nicholas, J., Knapp, A. A., Skerl, J. J., Kaiser, S. M., Mohr, D. C. (2020). Opportunities for and tensions surrounding the use of technology-enabled mental health services in community mental health care. Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research, 47(1), 138-149. Luxton, D. D., McCann, R. A., Bush, N. E., Mishkind, M. C., & Reger, G. M. (2011). mHealth for mental health: Integrating smartphone technology in behavioral healthcare. Professional Psychology: Research and Practice, 42(6), 505-512. Olff, M. (2015). Mobile mental health: a challenging research agenda. European Journal of Psychotraumatology, 6(1), 27882. Vilardaga, R., Bricker, J. B., & McDonell, M. G. (2014). The promise of mobile technologies and single case designs for the study of individuals in their natural environment. Journal of Contextual Behavioral Science, 3(2), 148-153. Literatura dodatkowa: Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: SEDNO. Wydawnictwo Akademickie. Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji. Warszawa: SEDNO. Wydawnictwo Akademickie. Bedyńska, S., Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: SEDNO. Wydawnictwo Akademickie. Field, A. (2016). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. Glasgow: SAGE Publications. Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. Hayes, A. F. (2013). Introduction to Mediation, Moderation, and Conditional Process Analysis: A Regression-Based Approach. New York, NJ: Guilford Press. Dodatkowa literatura podawana na bieżąco i wybierana przez studentów zgodnie z ich zainteresowaniami badawczymi. |
Zakres tematów: |
W trakcie seminarium poruszane będą zagadnienia: 1. Technologii w funkcjonowaniu człowieka. 2. Technologii w interwencjach psychologicznych. 3. Technologii w badaniach różnic indywidualnych, par oraz elastyczności psychologicznej. 4. Prowadzenia badań naukowych: źródła wiedzy naukowej, poszukiwanie pomysłu na badania, sposoby analizy literatury. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja grupowa. Analiza materiałów. Prezentowanie pracy własnej. Praca własna studenta: Analiza literatury. Przygotowanie propozycji badań własnych. Prezentowanie wyników pracy własnej. Poszerzanie wiedzy o prowadzeniu badań naukowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem podejścia do zaliczenia jest obecność na zajęciach. Zadania do wykonania: Przygotowanie referatu, zaprezentowanie tematyki badań własnych oraz przedstawienie problemu badań własnych. Referat Prezentacja ustna tematu/zagadnienia teoretycznego, które stanowi przedmiot zainteresowania studenta. Ocenie podlegać będzie odniesienie do literatury, podsumowanie dotychczasowej wiedzy w danym temacie, wyciąganie wniosków z przeprowadzonych dotychczas badań empirycznych oraz zarysowanie obszarów dalszych badań. Zaprezentowanie tematyki badań własnych Prezentacja usta wybranego tematu badań własnych. Ocenie podlegać będzie odniesienie do teorii i dotychczasowych badań, uargumentowanie potrzeby prowadzenia badań w danym temacie oraz umiejętność jasnego komunikowania swoich pomysłów i stosowania języka naukowego. Przedstawienie problemu badań własnych Pisemna prezentacja problematyki badań własnych zgodnie z udostępnionym wzorem oraz z zastosowaniem standardów APA. Ocena: Przygotowane prace są oceniane przez prowadzącego, a ocena na koniec semestru stanowi średnią z ocen cząstkowych. Skala dla oceny końcowej: 3,00 do 3,25 - dostateczny 3,26 do 3,75 - dostateczny plus 3,76 do 4,25 - dobry 4,26 do 4,60 - dobry plus 4,61 do 5,00 - bardzo dobry Terminy zaprezentowania i złożenia pracy własnej podawane są z wyprzedzeniem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.