Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401] semestr zimowy 2021/2022
seminarium, grupa nr 7

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 11
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Wojtyna
Literatura:

Metodologia przygotowania prac magisterskich:

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri.

Stocki, R., Nęcka, E. (1999). Jak pisać prace z psychologii poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Universitas.

Cyberpsychologia – literatura podstawowa:

Attrill, A., Fullwood, Ch. (2016). (red.). Applied Cyberpsychology. Palgrave McMilian.

Barak, A., & Suler, J. (2008). Reflections on the Psychology and Social Science of Cyberspace. W: A. Barak (red.), Psychological aspects of cyberspace: Theory, research, applications (s. 1-12). Cambridge, UK: Cambridge University Press.

Pobrano z: http://construct.haifa.ac.il/~azy/01-Barak&Suler.pdf

Connolly, I., Palmer, M., Barton, H., Kirwan, G. (2017). An Introduction to Cyberpsychology. Palgrawe Macmillian.

Coovert, M. D., Thompson, L. F. (red.).(2013). The psychology of workplace technology. New York, NY: Routledge/Psychology Press.

Calvo, R.A., Peters, D. (2015). Positive Computing: Technology for Wellbeing and Human Potential. Cambridge: MIT Press.

Gosling SD, Mason W. (2015). Internet research in psychology. Annual Review of Psychology 66, 877-902. Pobrano z:http://www.ntu.edu.sg/home/linqiu/publications/Internet%20research%20in%20psychology.pdf

Hewson, C.,Vogel, C.., Laurent, D., Vogel, C. (2016). Internet research methods. London: Sage.

Joinson, A. N. (2007). The Oxford handbook of Internet psychology. Oxford: Oxford University Press.

Power, A. i Kirwan, G. (2013). Cyberpsychology and New Media: A thematic reader. Hove: Psychology Press.

Szmigielska, B., Wolski, K., Jaszczak, A. (2012). Modele wyjaśniające zachowania użytkowników internetu. E-mentor, 3(45). Pobrano z : http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/45/id/931

Artykuły podawane na bieżąco w trakcie rozwijania się szczegółowych tematów badawczych seminarzystów

Wskazane jest korzystanie z materiałów zawartych w czasopismach z ostatnich 5 lat

Literatura uzupełniająca:

Amichai-Hamburger, Y. (2013). The social net: Understanding human behavior in cyberspace. Oxford: Oxford University Press.

Barak, A., & Suler, J. (2008). Reflections on the Psychology and Social Science of Cyberspace. W: A. Barak (red.),

Psychological aspects of cyberspace: Theory, research, applications (s. 1-12). Cambridge, UK: Cambridge University Press. Pobrano z: http://construct.haifa.ac.il/~azy/01-Barak&Suler.pdf

Batorski, D., Olcoń-Kubicka, M. (2006). Prowadzenie badań przez Internet – podstawowe zagadnienia metodologiczne. Studia Socjologiczne, 3 (182), 99-132.

Botella, C., Garcia-Palacios, A., Banos R.M., & Quero, S. (2009a). Cybertherapy: Advantages, Limitations, and Ethical Issues. PsychNology Journal, 7(1), 77 – 100.

Castelnuovo, G., Gaggioli, A., Riva, G. (2009). Cyberpsychologia spotyka psychologię kliniczną – pojawienie się e-terapii w opiece nad zdrowiem psychicznym. W: Paluchowski, W. (red.). Internet a psychologia. Możliwości i zagrożenia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wallace, P. (2001). Psychologia internetu. Poznań: Rebis

Zakres tematów:

Problematyka podejmowana w ramach seminarium koncentruje się wokół problematyki e-zdrowia i wykorzystania nowoczesnych technologii we wspieraniu zdrowia - zarówno psychicznego, jak i wspierania psychologicznych aspektów kształtowania nawyków zdrowotnych i adaptacji do radzenia sobie z chorobami.

1. Praca badawcza – zasady przygotowania koncepcji, warsztat badawczy, prezentowanie wyników

2. Digital therapeutics i e-Health jako metody wspirania zdrowia psychicznego i fizycznego

3. Czynniki psychologiczne a DTx i e-Health

4. Czynniki społeczne (m.in. relacje interpersonalne, wsparcie społeczne, wykluczenie, style przywiązania) a DTx i e-Health

5. Analiza literatury i doniesień z badań w obszarze relacji człowieka i technologii wraz z formułowaniem problemu badawczego i identyfikacją luk badawczych w formie dyskusji grupowych i pracy indywidualnej.

6. Identyfikacja własnego problemu badawczego

7-14. Referaty studentów i dyskusja merytoryczna nad przedstawionymi treściami.

15. Podsumowanie semestru, omówienie prac zaliczeniowych, ustalenie planu dalszej pracy, ocena końcowa

Metody dydaktyczne:

Seminarium, prelekcje, dyskusja, prezentacja referatów i koncepcji badań własnych studentów

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa modułu jest średnią arytmetyczną z trzech ocen cząstkowych (referat, ustna prezentacja własnego zamysłu

badawczego oraz pisemne przedstawienie problemu badań własnych).

Student/studentka powinien/powinna być również w stanie sformułować i uzasadnić w toku dyskusji grupowych ważność i

oryginalność tematu, nad którym zamierza pracować, zaprezentować swoje kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz

wyrażania swoich myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej.

Nieusprawiedliwiony wcześniej brak przygotowania materiału na zajęcia skutkuje oceną niedostateczną, zaliczaną do

ostateczniej oceny cząstkowej (referat, ustna prezentacja własnego zamysłu badawczego oraz pisemne przedstawienie

problemu badań własnych).

Ostateczna ocena końcowa modułu będzie ustalana według poniższej skali:

do 2,9 - niedostateczny

2,91-3,25 - dostateczny

3,26-3,75 - dostateczny plus

3,76-4,25 - dobry

4,26-4,60 - dobry plus

powyżej 4,60 - bardzo dobry

Uwagi:

Istnieje możliwość opracowania tematu pracy magisterskiej spoza zakresu tematycznego seminarium - po uzgodnieniu z prowadzącym

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)